Certifierad Ytbehandlare är en unik satsning mellan Proton Technology, genom Surface Academy, samt Svensk Ytbehandlingsförening med syfte att stärka svensk ytbehandlingsindustri.

Proton Technology: Nu startar ännu en omgång av Certifierad Ytbehandlare

Sedan hösten 2019 pågår Proton Technologys stora utbildningssatsning Certifierad Ytbehandlare för fullt. Första omgången, som startade i september, lockade 15 deltagare som nu till våren har tagit det första av tre steg för att bli Certifierad Ytbehandlare.

Nu öppnar äntligen utbildningen upp för anmälan till nästa omgång. Steg 1 som börjar i september 2020 eller Steg 2 för de som redan gått Steg 1, eller vill hoppa direkt in i Steg 2.

Certifierad Ytbehandlare är en unik satsning mellan Proton Technology, genom Surface Academy, samt Svensk Ytbehandlingsförening med syfte att stärka svensk ytbehandlingsindustri. Under tre steg lär sig deltagarna det mesta inom ytbehandlingshantverket genom kurser som till exempel grundläggande matematik och kemi, ytbehandlingsmetoder, kravställning, kvalitet samt processteknik.

Det går bra att anmäla sig till en ny omgång Steg 1 eller direkt till Steg 2. För att anmäla sig direkt till Steg 2 utan att tidigare ha gått Steg 1 krävs att eleven genomgår ett kunskapstest som sker under maj-juni.

Anmälan öppnar i början av februari och stänger 30 april. Mer information om upplägg och priser, finns på www.surfaceacademy.se.

Utbildningsansvarig: Stefan Gustafsson Ledell, stefan.gustafsson@proton.se, 036-373851