Nyhet -

Maersk väljer PS för den nordiska lanseringen av nya fartyget Triple E – världens största lastfartyg.

I måndags och tisdags (26/8 och 27/8) gjorde Maersks nya fartyg Triple E sina första anlöp i Århus och i Göteborg. Detta har firats med ett gediget program innehållandes underhållning, utställningar, aktivitet på sociala medier och kundevenemang för sammanlagt 700 kunder.

PS är Maersks nordiska brand experience-byrå och har ansvarat för lanseringsprogrammet både i Danmark och i Sverige. Från koncept, projekt- & produktionsledning till genomförande och integrering av interaktiva lösningar på plats.

Det nya fartyget Maersk Mc-Kinney Møller är med sina 59 meter bredd, 73 meter höjd och 400 meter längd världens största lastfartyg. Totalt tar fartyget 18 000 containrar, vilket ställda på rad skulle täcka en sträcka från Göteborg till Falkenberg. Läs mer om fartyget på http://www.worldslargestship.com/

• PR, kommunikation

• maersk mc-kinney møller