Samlarbilsauktionen går av stapeln

Under de senaste två veckorna har uppståndelsen kring PS Samlarbilsauktion varit stor, runt om i landet finns 120 bilobjekt till försäljning på vår nätauktion som avslutas lördagen den 14 juni. Det är kul men samtidigt oväntat stort intresse för auktionen säger Per Henriksson, Vd för PS Onlineauktioner.

Årets auktion har främst två dragplåster, klassikern Bentley S2 Continental –60 samt en Aston Martin DB6-68. Torsten Kreugers mahognybåt Mary kommer också att gå under klubban, denna historiska och eleganta båt beräknas till ett värde av 10 miljoner. Lördagen den 14 juni kommer det vara visning för ett 20 –tal bilar i Frihamnen i Göteborg.

PS vill kunna erbjuda både köpare och säljare en trygg bilaffär och har därför valt att arrangera en professionell auktion för samlarbilar. Bilarna som deltar i nätauktionen granskades av en opartisk värderingsman, för att ge båda parter bästa tänkbara beslutsunderlag. Begreppet samlarbil syftar till veteran-, entusiast-, sport och hobbybilar vilket betyder att både gamla och nya fordon finns till försäljning.

Nätauktionen öppnade den 29 maj och avslutas den 14 juni. Visning av de anmälda bilarna äger rum den 14 juni, klockan 11.00–15.00 på PS anläggning i Göteborg. Välkomna!

Övriga bilar visas efter separat överenskommelse.