PS i nya kläder – snyggare, smartare och snabbare

Auktionsfirman Pettersson& Son AB blir PS Onlineauktioner AB vilket gör att vi byter plats från www.ps.nu till www.psonlineauktioner.se

Nu presenterar vi på PS Onlineauktioner en ny och toppmodern auktionsplats på nätet. Trygghet för både köpare och säljare har varit vår ledstjärna i utvecklingsarbetet. Vi vill att det skall bli ännu enklare att göra affärer via oss. Därför gör vi stora förbättringar av auktionsplatsens funktioner. Sökningen får ett lyft, det blir lättare att hitta det du är ute efter och varorna beskrivs på ett mer utförligt och exakt sätt. Det är en kvalitetshöjning för att underlätta i budgivningen.

Naturligtvis skräddarsyr vi också hela marknadsplatsen så att den fungerar lika bra i mobila enheter som på större skärmar.

Och skulle något gå fel i affären skall det vara enkelt att rätta till det.

Nu ger vi tydliga beskrivningar av hur ångerrätten fungerar för privatpersoner. Vi visar villkoren för att reklamera en vara – även om den har använts. Och vi ökar vår servicegrad för transporter och betalningar. Vi kan erbjuda frakt från fler orter, och redan nu inför vi Swish som betalningsalternativ för företag. Det kommer fler alternativ senare i höst.

En annan stor förändring är att hela härligheten också finns på engelska. Det är en anpassning till det snabbt ökande internationella intresse som vi märker för våra auktioner. När Eric Westerberg från Umeå sålde sin hemmabyggda ubåt vid PS Onlineauktioner rapporterade brittiska BBC om händelsen: www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-29326608.

Den som säljer via PS Onlineauktioner når alltfler köpstarka utländska köpare.

Hittills i år har vi sett en ökning med 51 procent av försäljningen till länder utanför EU. En del av de nya budgivarna finns i avlägsna länder som Bolivia och Jordanien. Många finns också i vårt grannland Norge.

Välkommen att testa vår uppgraderade service på www.psonlineauktioner.se.

• Försäljning

• Hässleholm