Följ auktionen på de omtalade kajkranarna i Göteborg

Följ auktionen av Götaverkets fem kajkranar som avslutas torsdagen den 26 februari på psonlineauktioner.se. Under en timme kan man följa nätauktionen på de kranar som hamnat i centrum för en debatt om Göteborgsstads riktmärke och kulturarv.

Sedan december har PS Onlineauktioner på uppdrag av Advokatfirman Vinge haft försäljning av maskiner och inventarier från likvidationen av Damen Shiprepair Götaverken AB. Uppdraget är nu i sitt slutskede och det som återstår är de fem ståtliga kranarna.

Auktionens hålltider
Mellan kl. 13.00 - 14.00 den 26 februari sker auktionen på följande fem kranar, varje kvart avslutas en ny auktion. Mer information om varje objekt hittar du på psonlineauktioner.se

TidObjektnr.Objekt
13.00182971 Portalsvängkran Hensen -62 (90 ton/62 m)