PS Auction - Nu beräknar vi klimatpåverkan

Auktioner alla vinner på
Att handla begagnat och nästan nytt är en bra affär - Det har vi bevisat sedan 1958 och 300 000 kunder verkar hålla med. Det är dessutom väldigt roligt att delta och kanske vinna en auktion.

Nu tar vi ett steg till och ger ännu bättre insikt i hur mycket miljön besparas när du handlar på PS. Tillsammans med Doconomy har vi tagit fram ett nytt verktyg där du som kund kan se vad motsvarande nytillverkat objekt orsakar för co2-utsläpp.

Så fungerar det!
Vi vill hjälpa kunden förstå sambandet mellan konsumtion och dess påverkan på miljön. För att tydliggöra detta har vi med hjälp av Doconomys & Ålandindex molnbaserade beräkningsmodell, synliggjort vad motsvarande nyproducerade objekt hade orsakat för CO2-utsläpp. Detta för att påvisa vikten av att handla begagnat och nästan nytt.

Det som vi har gjort är en matchning med alla våra kategorier och underkategorier. Detta ger oss ett ungefärligt CO2-värde. Du kan läsa mer om Ålandindex här: https://alandindexsolutions.com/

Genom detta hoppas vi kunna engagera våra kunder i sin vardagliga klimatpåverkan, och därmed vara en del av den cirkulära ekonomin.

PS Auction - En hållbar handling