PS Onlineauktioner öppnar kontor i Baltikum

PS Onlineauktioner har sett sin verksamhet växa under senaste fem åren och framför allt har exporten ökat kraftigt. För att komma närmare kundkretsen i Baltikum öppnar PS Onlineauktioner i januari ett distriktskontor i Estland. Kristjan Tolmats, ansvarig för PS verksamhet i Estland ser fördelarna för de svenska kunder, som avyttrar vi PS, som nu når en ny marknad.

-De svenska säljarna kommer nu ha möjlighet att nå ut till fler vilket kommer att öka antalet spekulanter och förbättra det slutliga försäljningspriset. Vi vet att de estländska kunderna vänder sig till Sverige för att hitta fordon och bygg- och anläggningsutrustning, säger Kristjan Tolmats ansvarig för PS Onlineauktioner Estland.

De stora auktioner som avlöpt under året har medfört att många utländska köparna har handlat från PS Onlineauktioner. Vid avyttringen av Skanska Vincis tunnelprojekt Hallandsåsen i höstas fanns köpare från hela världen och vår nuvarande auktion på Damen Shiprepair Götaverken AB väcker också ett stort intresse utomlands.

-Vi har idag en bra kundkrets av utländska köpare men vårt kliv in i Estland gör att vi kan utöka den ytterligare. Vi vill skapa högre kännedom om nätauktioner hos både företag och privatpersoner i Estland och med representanter som talar samma språk kan vi skapa en personligare kontakt, säger Per Henriksson Vd PS.

PS Online auctions establishes in the Baltics.

PS Online auctions have seen the organisation grow during the last 5 years but above all, exports have increased significantly.A relatively small but interesting market for growing business is the Baltics. Hence, PS is opening an office in January in Estonia in order to get closer to customers in this region.

Kristjan Tolmats, responsible for PS activity in Estonia thinks it’s a great opportunity for the Swedish principals who sell through PS Online auctions.Estonian customers turn to Sweden in order to find vehicles, construction and plant equipment, according to Kristjan Tolmats.

The major auctions that elapsed last year have resulted in a lot of interest for PS Online auctions. A lot of new buyer from all over the world signed on during the divestment of Skanska Vinci’s Tunnelling project in Hallandsåsen past autumn. The current auction at Damen Shiprepair Götaverken AB has also attracted a lot of interest from abroad.

- We have already good clientele of foreign buyers, but the step into the Estonian market is making it possible for us to expand even further.

And with Estonian speaking staff and soon an Estonian web site it will be much easier for us to make business here says Per Henriksson CEO PS Online auctions.

• ps auction

• Hässleholm

PS Onlineauktioner är ett auktionsföretag som förmedlar egendom från säljare till köpare med en övertygelse om att allt har ett värde. En maskin som anses vara uttjänt kan komma till stor nytta för någon annan. Vi besitter kompetens till att värdera såväl hela konkursbon som nya och gamla industriobjekt. Idag är vår målsättning att kontinuerligt stärka positionen som förtroendegivande marknadsplats där man får chansen att göra bra affärer.

Per Henriksson

Presskontakt CEO VD +46771101100