PS Onlineauktioner samarbetar med Mix Megapols Morrongäng

Pressmeddelande 2015-11-05

PS Onlineauktioner auktionerar prylar på Mix Megapol

PS Onlineauktioner samarbetar med Mix Megapols Morrongäng för att på ett lustfyllt sätta öka kännedom och nya kunder genom Peters Prylauktion

Mellan november till februari kommer Mix Megapols lyssnare få möjlighet att delta i en prylauktion som sänds live. Lyssnarna tipsar om sina prylar där sedan ETT föremål väljs ut och säljs under namnet Peters Prylauktion. Auktionen genomförs på ps.se/petersprylauktion ett antal torsdagar kl 07.45 med första avslut 12 november.

Per Henriksson VD ”Vi lever i en mediatid där platta säljbudskap och payoff`s måste ersättas av något mer inspirerande och engagerande för att etablera en relation till en produkt eller varumärke. Mediakanalen och annonsören måste tillsammans hitta sätt som bygger värden för en reklamtrötta läsare och lyssnare. Peters prylauktion har just den möjlighet att bli en väg där PS bygger kännedom genom både lust och värde. Med Mix Megapols koncept och Peter Sandholt som frontfigur har vi helt rätt förutsättningar för en lyckad kampanj.”

”Att skapa kreativa upplägg för våra kunder tillhör vardagen hos oss på Mix Megapol. Samarbetet med PS Onlineauktioner är ännu ett bra exempel på en kul och engagerande aktivitet för våra lyssnare. I det här fallet blir Mix Megapols Morrongäng en naturlig plattform, inte minst när programledaren Peter Sandholt har ett galet stort intresse för prylar i alla dess former. Och auktioner ligger helt rätt i tiden, säger Anna Spolander, Programchef Mix Megapol Göteborg”

Fakta om Peters Prylauktion

Sänds med start 5/11 2015

Första avslut: 12/11 2015 kl. 07.45

Infosida hos Mix Megapol

>> Infosida hos PS www.ps.se/petersprylauktion

PS Onlineauktioner- Finns på 13 platser i landet från Skellefteå till Malmö samt kontor i Estland. 2014 sålde PS mer än 50.000 objekt på sin nätauktion och omsättningen 2014 uppgick till 190 milj kr.

Kontaktpersoner: Per Henriksson VD – 0767-747301