Tiger of Sweden och J Lindeberg öppnar konceptbutiker på PUB

Den 26 september öppnade Tiger of Sweden och J Lindeberg varsin konceptbutik på det nya och omprofilerade PUB. Butikerna finns på PUB.00, entréplan.

PUB fortsätter sin konceptuella resa genom varuhuset. I augusti öppnade multibrandbutiken The Casbah på PUB.02 och nu öppnar två av Sveriges mest välkända varumärken varsin konceptbutik i varuhuset. J Lindberg och Tiger of Sweden kommer att dela på 336 kvm på PUB.00, entréplan. Med sina konceptbutiker kommer J Lindeberg och Tiger of Sweden, tillsammans med PUB:s övriga utbud, ge en sammansatt helhet av olika varumärken riktad till en trendmedveten målgrupp mellan 20 - 30 år.

Bakom J Lindberg och Tiger of Swedens satsning på PUB står modeföretaget Vision af Sverige, som har sin bas i Sundsvall. Vision af Sweden äger och driver 17 butiker från Luleå i norr till Eskilstuna i söder. Butikerna är både multibrand och konceptbutiker. I varumärkesportföljen finns, förutom Tiger of Sweden och J Lindeberg, bland andra Peak Performance, Hugo Boss, Filippa K, GANT, Eaton, Stenström, Oscar Jacobsson och Paul Smith.

- Det känns extra kul att få vara med och öppna upp våra konceptbutiker i ett sådant klassiskt varuhus som PUB. Vi har länge letat efter en lokal i centrala Stockholm och då kändes det här väldigt passande. Både när det gäller läget och när det gäller den varumärkesförflyttning som PUB nu gör, säger Mis Segebo, marknadschef Vision af Sverige.

Vision af Sverige kommer även att addera sport couture märket NN07 och klassiska Paul Smith skor på PUB.00. Hela PUB kommer att vara ombyggt och klart första kvartalet 2009.

För ytterligare information vänligen kontakta

Kristina Johnson
Varuhuschef PUB
kristina@pub.se
www.pub.se

Ozkar Hamberg
KOLLIGO PR
ozkar.hamberg@kolligo.se
www.kolligo.se

PUB är ett av Sveriges mest kända varuhus beläget mellan Hötorget och Drottninggatan i Stockholm. Varuhuset grundades redan 1882 av Paul U Bergström. Nu genomförs ett omfattande förändringsarbete på PUB som syftar till att göra om varuhuset till ett modernt livsstilsvaruhus av internationell klass. Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största fastighetsbolag med tydligt fokus på utveckling och förvaltning av handelsplatser, kontorsfastigheter och helhetsmiljöer på starka delmarknader, främst i storstadsregioner. Bolaget har ett fastighetsvärde på ca 19 miljarder kronor med en hyresnivå på ca 1,5 miljarder kronor. Därtill finns en projektportfölj på ca 5 miljarder kronor. Fastighetsbeståndet består främst av kontors och handelsfastigheter i Stockholmsregionen samt handelsfastigheter i Mälardalen, Uppsala och Skåne. Bland pågående projekt, förutom nya PUB i Stockholm, kan nämnas vidareutvecklingen av Sickla-området och Farsta Centrum samt utbyggnaden av Gränby Centrum i Uppsala.

• Detaljhandel