Nyhet -

Public Partner stärker sin förmåga som partner till politiskt styrda organisationer genom att välkomna Sofia Spolander

Sofia har mångårig erfarenhet av att verka i stabsfunktioner i såväl kommunal som statlig sektor, både som chef och i samordnande roller. Hon är väl förtrogen med att utveckla styrning och ledning, ledningssystem, ärendehantering, hållbarhetsfrågor, kommunikation och krishantering.

Sofia har gedigen kunskap om kommunalpolitiska processer och samspelet mellan politiker och tjänstepersoner från Stockholms stad, Uppsala och senast Upplands Väsby där hon i rollen som stabschef i nära samarbete med den politiska ledningen bland annat ansvarat för kommunens budget- och verksamhetsplaneringsprocess. Sofia är en erfaren kommunikatör som belyser och skapar förståelse för komplexa processer; hur de enskilda delarna hänger ihop med helheten och hur operativ verksamhet kopplas ihop med strategi och vision. Sofias drivkraft är att med medborgarens bästa för ögonen utveckla organisationens strukturer, processer och kultur.

– Den bästa konsultgärningen är den som lever vidare långt efter avslutat uppdrag. När de förändringar av styrning, ledning och kultur som lever kvar efter en genomlysning eller ett utvecklingsarbete skapar värde många år efteråt, säger Sofia.

– Public Partner handlar om att tillhandahålla kunskap och erfarenhet som kvalificerat stöd till politiskt styrda organisationer så att de kan utveckla sig och sin organisation och därigenom skapa goda resultat och effekter i en föränderlig värld, säger Krister Högne som är VD på Public Partner.

– Jag hälsar Sofia välkommen till oss. Med hennes kompetens och erfarenhet så stärker vi vår förmåga ytterligare som partner till politiskt styrda organisationer. Vi fyllde nyligen 10 år som företag och med alla de erfarenheterna som vi har i bagaget från ett stort antal uppdrag där vi jobbat med våra uppdragsgivares verksamhetskritiska frågeställningar så fortsätter utvecklingsresan framåt, tillsammans med Sofia i gänget så klart.

Krister Högne