Hells Burger och SMAK förvandlar Hötorget till VM-fest i Borås

Hells Burger och SMAK går gemensamt ihop och skapar en fotbollsfest på Hötorget i Borås. De kommer visa hela Fotbolls-VM på en 15 kvadratmeter storbildskärm och hela Hötorget kommer att prydas med grönt konstgräs för att få en äkta fotbollskänsla.

- Vi kommer visa alla matcher i VM, inklusive Sveriges matcher, såklart. Det kommer bli en folkfest, särskilt med en så stor skärm utomhus, säger Gabriel Kara, Restaurangchef på Hells Burger.

- Såklart är det hamburgare som står på menyn. Med bra väder kan det bli en mötesplats för många, stora som små. Skärmen kommer bli 15 kvadratmeter, så alla kommer se bra, man behöver inte ens komma in, det går att se matchen på Hötorget i förbifarten. Vi tror stenhårt på livesändningar utomhus, fortsätter Gabriel Kara.

På Hötorget kommer Hells Burger och SMAK att dela på utrymmet med mat och dryck. För den som bara vill ha något att dricka kommer en bardel att finnas.

Pulsen Fastigheter, som är en del av Pulsenkoncernen, äger fastigheterna runt Hötorget. Som hyresvärd för Hells Burger och SMAK uppmuntrar de initiativet kring Fotbolls-VM:

- Vi vill göra staden mer levande och bygga ett helhetskoncept tillsammans våra hyresgäster. Hells Burger och SMAK är drivande i satsningen och vi stöttar med idéer, kompetens och goda råd på vägen. Vi ser fram emot att se Hötorget som en mötesplats för fotboll och god mat, säger Jonas Knuthson, Fastighetsförvaltare på Pulsen Fastigheter.

Pulsen Fastigheter är en del av Pulsenkoncernen som förvärvar, skapar och förvaltar kreativa och inspirerande miljöer för anställda och kunder för kontors-, industri- och lagerverksamheter. Företaget förvaltar och utvecklar cirka 100 000 kvm lokalytor på fyra orter och erbjuder en mix av fastigheter i Borås, Stockholm och Småland.