Pulsen Production förstärker ledningen – Familjeföretag med gott rykte lockade Maria Carlsson

Pulsen Production fortsätter rekryteringen av medarbetare som kommer att bidra till bolagets offensiva tillväxtplaner. Från den 1 november tillträder Maria Carlsson som business controller för Pulsens IT-driftsbolag. Maria kommer att ansvara för Pulsen Productions ekonomifunktion och får en viktig roll i arbetet med att genomföra bolagets affärsplan där målet är att öka omsättningen med cirka trettio procent per år fram till år 2020. Maria kommer närmast från konfektionsföretaget Eton där hon arbetat i tio år och haft olika roller inom ekonomi och juridik.

– Förutom gedigen ekonomikunskap tar Maria med sig ett driv och en analytisk förmåga som kommer att vara avgörande när Pulsen Production ska växa. Det handlar inte minst om att förstå affären och på ett strukturerat sätt omvandla visioner och planer till ett konkret genomförande. Här känner vi att Maria har bakgrunden och kompetensen att bli en framgångsfaktor när vi nu satsar på att ta ett stort kliv framåt på marknaden för säker och stabil IT-drift, säger Martin Hogmalm, vd för Pulsen Production.

– Det finns mycket som lockar med Pulsen. Det är ett välrenommerat familjebolag med tydligt fokus på långsiktighet och tillväxt. Det känns också roligt att få arbeta i en verksamhet där människor och kunskap är en stor och helt avgörande del av erbjudandet. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Pulsen och få vara med på en resa som har alla förutsättningar att bli både utvecklande och spännande, säger Maria Carlsson.

Maria Carlsson är 36 år och bor i Borås. Hon är utbildad civilekonom och har även en magisterexamen i europakunskap och marknadsföring.

• pulsen production