Shibuya får ny vice VD med passion för kundrelationer

Marie Berner Moberg tillträder som vice VD på techbolaget Shibuya den 1 februari. Hon kommer närmast från rollen som Sverigechef på VMware och kommer ansvara för att fördjupa Shibuyas kundrelationer.

– Det kommer bli fantastiskt roligt att få Marie på plats i februari. Hon och jag delar övertygelsen om att svenska Shibuya har en helt unik kombination av djup teknikkunskap, säkerhet och lokal kunskap som ger förutsättningar för framgångsrika och långsiktiga kundrelationer och en spännande edge och position på marknaden, kommenterar Shibuyas VD Christina Backlund och fortsätter:

– Shibuya är nu inne i en väldigt utvecklande fas. Vi genomför en rad initiativ som gör oss ännu mer rustade för att tillgodose både befintliga och nya kunders behov kring digital transformation, samtidigt som vi rekryterar nyckelpositioner som representerar unik kompetens på marknaden. Dynamiken med Marie på plats i ledningen kommer bli väldigt positiv för oss som bolag och som partner till våra kunder. Jag är säker på att det starka tillskott som Marie utgör kommer vara en enorm hävstång för oss att snabbare nå våra uppsatta mål.