Sollentuna förlänger avtal kring Combine från Pulsen Omsorg

Sollentuna Kommun var den första kommun som började arbeta med Combine från Pulsen Omsorg vid lanseringen 2011. Nu förlänger de sitt avtal kring tjänsten med ytterligare 5 år.

- Det är väldigt roligt att få fortsätta arbeta tillsammans med Sollentuna. De var den första kommunen som gick i skarp drift med Combine så vi har haft ett givande samarbete under många år nu. Vi gillar att arbeta nära våra kunder och deras verksamheter för att kunna leverera de tjänster som de verkligen har bäst behov av, och Sollentuna är ett exempel där vi verkligen lyckats med det. Det bästa i den här affären är att vi vet att vi genom Combine kan tillföra bra nytta både till medarbetarna inom Socialtjänsten i Sollentuna och till kommuninvånarna även framöver, säger Carin Sundin på Pulsen Omsorg.

Combine är ett modernt och molnbaserat stöd för kommunal socialtjänst och privata vårdgivare som levereras av Pulsen Omsorg. Tjänsten sammanför medborgare, myndighet och utförare i en gemensam helhet och ger därmed utrymme för ett mer processorienterat arbetssätt inom Socialtjänstens alla lagrum och processer. Resultatet är hög rättssäkerhet, kvalitet och effektivitet i arbetet och där både individ och medarbetare sätts i centrum.

-----------------------------

Pulsenkoncernen har runt 1300 anställda och omsätter 2,7 miljarder kronor. Den familjeägda koncernen är ett av Sveriges äldsta IT-företag och har sedan starten 1964 haft en stark tradition av expansion genom långsiktighet. Detta har resulterat i mångåriga kundrelationer, inte minst med landets kommuner och expansiva distanshandelsföretag. Pulsenkoncernen har sin grund inom IT, men består idag av tio olika verksamheter: de fyra IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Pulsen Production och Pulsen Retail, samt Pedab Group, Pulsen Fastighet, Releasy, Hjältevadshus, 21 Grams och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och styrelsens säte är i Borås.

Pulsen Omsorg levererar egenutvecklade systemlösningar, Magna Cura och combine, till kommunal och privat vård och omsorg. Magna Cura är en tjänst för äldre- och handikappomsorgen samt individ- och familjeomsorgen som använts av kommuner och förädlats av Pulsen under cirka 30 år. Lösningen combine är marknadens modernaste stödsystem för den kommunala socialtjänsten.