Andreas Ekström först ut när TerrificTuesdays blir podd

TerrificTuesdays har genom sina livesändningar spridit inspiration, energi och insikter till fler än 40000 tittare under coronakrisens första månader. Eftersom mer än 93% önskade en fortsättning blir TerrificTuesdays nu också en podcast som varje vecka under sommaren levererar en inspirerande talare och spännande samtal med Frida Boisen och Kristina Hagström Ilievska. Först ut i TerrificTuesdays-podden är journalisten, författaren och föreläsaren Andreas Ekström.

Andreas Ekström är en av Sveriges främsta föreläsare och vinnare av priset "Årets talare". Han talar om tekniska frågor – men sällan om teknik utan om samhället och människorna. Hans TEDtalk har nått en miljonpublik och han föreläser också mycket internationellt. Andreas är drabbad av en svår leversjukdom och står sedan i december på väntelista för levertransplantation. I helgens skrev hans hustru, vetenskapsjournalisten Lisa Kirsebom, en stark text i Svenska Dagbladet med titeln ”Bara döden kan ge min Andreas liv”

I TerrificTuesdays-podden talar Andreas för första gången i poddformat om livet i väntan på en lever och de insikter det har gett honom. Temat för veckans avsnitt är ”Vägen framåt!” och bjuder på tankar om framtiden och de viktiga val vi står inför. Han leder oss genom teknologins dilemman genom mänskliga resonemang och får oss alla att reflektera över vad som är viktigt.

Detta är det första ordinarie avsnittet av TerrificTuesdays-podden, som kommer ut med ett nytt avsnitt varje tisdag morgon fram till september och är en naturlig fortsättning på vårens livesändningar. TerrificTuesdays skapades på rekordtid för att dela med sig av ny energi, nya insikter och ny inspiration i en svår tid. Bakom projektet står Frida Boisen, Kristina Hagström-Ilievska och techbolaget Pulsen. Tillsammans med Stockholm Live har de under april och maj sänt live, varje tisdag från landets mest ikoniska arenor som Globen, Tele2arena och Friends arena, med Sveriges främsta talare, gäster och artister direkt till tusentals deltagare runt om i landet.

TerrificTuesdays-podden finns där poddar finns, och all information om projektet finns på https://pulsen.se/terrifictuesdays