Christina Backlund ny VD på Pulsenbolaget Shibuya

I våras gick driftbolaget Pulsen Production samman med datacenterexperten Shibuya Crossing i det nya bolaget Shibuya. Nu fortsätter resan mot att bygga ett gemensamt bolag med stark tillväxt i en allt mer snabbrörlig bransch genom rekryteringen av Christina Backlund som ny VD för Shibuya.

Christina Backlund tillträder som ny VD på Pulsenbolaget Shibuya den 14 september. Hon kommer närmast från rollen som Vice President Secure Power på Schneider Electrics och har lång erfarenhet från ledande positioner inom både Ericsson och IBM.

- Shibuya är ett starkt varumärke inom IT-services i Sverige och jag känner mig otroligt driven att tillsammans med kollegorna fortsätta resan mot hållbar tillväxt och att skapa nya spännande affärsmöjligheter i en snabbrörlig omvärld, säger Christina Backlund med anledning av sin nya roll och fortsätter:

- Jag har jobbat med försäljning, kundrelationer och affärsutveckling hela yrkeslivet och lärt mig mycket på vägen om utmaningarna och möjligheterna som leverantör gentemot olika branscher. Min förhoppning är att min bakgrund och mitt ledarskap grundat på egen erfarenhet kommer att vara ett bra komplement till Shibuya och dess kunder och partners för den utvecklingen som vi har i sikte. Shibuya är ett riktigt spännande bolag och jag ser att vi har en utomordentligt god position för att kunna ta marknadsandelar och nya affärer med vår lokala förankring och de genuina kvalitets- och säkerhetsprinciper som bolaget bygger på.

Pulsens koncern-VD Jonus Bartholdson ser stora utvecklingsmöjligheter för det gemensamma bolaget Shibuya och känner sig mycket nöjd med valet av Christina Backlund för att leda den resan framåt.

- Med nya Shibuya går vi in i en ny fas i bolagets historia, och vi gör det på en delvis förändrad spelplan. Christina kommer in med lång erfarenhet från större bolag och av liknande tillväxtresor som den som Shibuya står inför. Hon kompletterar därmed ledning och medarbetare på ett utmärkt sätt och genom hennes ledarskap ser jag att vi nu skapar de allra bästa förutsättningarna för Shibuya. Det känns otroligt kul att få in Christina i bolaget och jag ser fram emot att få se Shibuya växa ännu mer på marknaden, kommenterar Jonus Bartholdson.

---

För kontakt med Christina Backlund, kontakta Pulsens pressansvarig Andreas Hallgren på 073-421 33 05 eller andreas.hallgren@pulsen.se.