Pulsen Group rekryterar nyckelspelare inom affärsutveckling från Forsman & Bodenfors

Pulsen Group stärker sin kompetens inom affärsutveckling och varumärkesarbete genom rekryteringen av Jerk Zander. Jerk kommer från Forsman & Bodenfors där han varit bland annat partner och Chief Growth Officer.

Från och med idag får Pulsenkoncernen stärkt kompetens inom affärsutveckling genom rekryteringen av Jerk Zander. Jerk går in som affärsutvecklingschef på Pulsen Group och kommer arbeta med koncernens samtliga bolag, som är verksamma inom bland annat tech, kundservice, konferens- och restaurang och kläder.

- Det känns oerhört roligt att få in en sådan stark och spännande medarbetare som Jerk i koncernen. Han har gedigen erfarenhet av affärsutveckling och varumärkesarbete från en bredd av olika kunder, vilket gör att han passar Pulsen Group perfekt. Han kommer tillföra en spetskompetens som kommer vara viktig på vår resa framåt, säger Jonus Bartholdson, koncern-vd på Pulsen.

Jerk Zander ansluter från Forsman & Bodenfors där han varit i knappt 20 år som partner, Chief Growth Officer och Client Director. Han har suttit i bolagets ledningsgrupp och varit ansvarig för nyckeluppdrag som Tele2, Oatly, Volvo Cars, Telia och Svenska Spel, där han hjälpt uppdragsgivarna att stärka sina varumärken och positioner på marknaden.

- Jag är oerhört taggad att komma igång och glad över att få chansen att lära mig om Pulsen och alla bolag inom koncernen. Jag hoppas kunna bidra till att hitta nya utvecklings- och affärsmöjligheter, men också att tydliggöra och utveckla redan starka erbjudanden på marknaden, säger Jerk Zander.

Läs nyheten på vår webb.