Foto: Releasy

Snabbväxande Releasy väljer Pulsen för IT-drift

Pulsen Production har tecknat ett nytt avtal med Releasy som avser IT-drift och optimering av företagets IT-miljö. Avtalet innebär att Pulsen Production blir en strategisk partner till Releasy och syftar till att ge bolaget en driftsäker och flexibel IT-miljö som möter en verksamhet i mycket stark tillväxt.

Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning. Under de senaste två åren har omsättningen mer än fördubblats och antalet medarbetare har under året ökat från cirka 700 till cirka 1 000.

– Releasys kärnverksamhet handlar om att hantera kontakter med våra uppdragsgivares slutkunder och är helt beroende av en tillgänglig IT-miljö. Enkelt uttryckt får driftstörningar inte förekomma. I Pulsen Production har vi nu en mycket kompetent och erfaren partner med kapacitet att matcha kraven på tillgängliga IT-system samtidigt som vi får den flexibilitet vår verksamhet och tillväxt kräver, kommenterar Releasys vd Johan Frodell.

– Vi är väldigt glada att ett framgångsrikt och snabbväxande bolag som Releasy väljer Pulsen Production som strategisk IT-partner. Det är också en verksamhet med extremt höga krav på tillgänglighet, stabilitet och en väl utvecklad supportfunktion. I den här typen av uppdrag har vi ett erbjudande som vi vet ligger i absolut framkant. Nu ser vi fram emot att leverera tjänster som bidrar till Releasys fortsatta framgång, säger Martin Hogmalm, vd, Pulsen Production.

– Pulsen Production har visat prov på både kunskap och engagemang som matchar den föränderliga och krävande verksamhet Releasy bedriver. Vi är väldigt nöjda med samarbetet så här långt, avslutar Johan Frodell.

För mer information kontakta:

Martin Hogmalm, vd, Pulsen Production AB

Telefon: 0708-11 61 40 E-post: martin.hogmalm@pulsen.se

Pulsenkoncernen har runt 1300 anställda och omsätter 2,7 miljarder kronor. Den familjeägda koncernen är ett av Sveriges äldsta IT-företag och har sedan starten 1964 haft en stark tradition av expansion genom långsiktighet. Detta har resulterat i mångåriga kundrelationer, inte minst med landets kommuner och expansiva distanshandelsföretag.

Pulsenkoncernen har sin grund inom IT, men består idag av tio olika verksamheter: de fyra IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Pulsen Production och Pulsen Retail, samt Pedab Group, Pulsen Fastighet, Releasy, Hjältevadshus, 21 Grams och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och styrelsens säte är i Borås.

Pulsen Production levererar IT-drift för verksamhetskritiska system, baserat på IBM Power- och Intel/Windows-plattformar. Bolaget erbjuder företag en stabil IT-infrastruktur med högsta säkerhet, applikationsövervakning, arbetsplatstjänster, servicedesk och fjärrdrift. Pulsen levererar även alla typer av molntjänster, lokalt producerade i egna datacenter i Borås och Ulricehamn eller från ledande globala aktörer. Genom att erbjuda flexibla driftlösningar och säker åtkomst till verksamhetens IT-system ser Pulsen till att våra kunders vardag blir enklare, tryggare och mer effektiv.

Nadia Tahir

Presskontakt Pressansvarig, Pulsen AB Marknads-, press- och kommunikationsfrågor 033-17 18 15