TerrificTuesdays – Sveriges största digitala konferens sprider mod och inspiration under coronakrisen.

Det är nu det avgörs. Vårt land har stannat och vi får inte längre mötas. Men det är nu vi behöver varandra som mest. Därför lanseras nu TerrificTuesdays, Sveriges största digitala inspirationskonferens med premiär tisdag 7 april från klassiska Ericsson Globe. Fritt för alla att delta via mobil, dator eller surfplatta.

Initiativtagarna, digitala inspiratören Frida Boisen och förändringsledaren Kristina Hagström-Ilievska, har gått samman med techbolaget Pulsen och Stockholm Live för att varje tisdag erbjuda en kostnadsfri digital konferens som ger kraft, mod och inspiration att se en ljus framtid trots all ovisshet.

– Det här är ett helt fantastiskt projekt som kommit till på rekordtid. I krisfart helt enkelt! Vi såg ett stort behov av inspiration och gemenskap på nya sätt. Projektet växte snabbt med talare och partners som vill ställa upp för hela Sverige i denna stund, kommenterar Kristina Hagström-Ilievska, initiativtagare, moderator och projektledare för satsningen.

Varje tisdag presenteras TerrificTuesdays från en av Stockholms största arenor, med några av Sveriges ledande inspiratörer på scen.

– Det är nu vi behöver samlas och få nya insikter och inspiration mer än någonsin! Vi vill bryta tystnaden och människors ofrivilliga isolering och istället skapa gemenskap i denna stund. Vi hoppas att så många som möjligt hänger med på TerrificTuesdays. Det kostnadsfritt för alla som har det tufft just nu. Men den som har möjlighet att stötta projektet kan också bidra för att hjälpa oss ur coronakrisen, säger Frida Boisen, moderator och en av initiativtagarna bakom TerrificTuesdays.

Eventet är kostnadsfritt, men alla som har möjlighet att stötta projektet kan göra det. Allt överskott från projektet går till WHO:s fond COVID-19 Solidarity Response Fund.

På talarlistan finns några av Sveriges ledande talare, bland andra Christina Stielli, Annika R Malmberg, Karin Zingmark och Christer Olsson.

– Verkligheten har kastat oss in i en ofrivillig intensivkurs i digital samvaro. Vi vill försöka göra något riktigt bra av det och använda vår erfarenhet kring digitalisering, och Stockholm Lives arenor att sända från, för att ge fantastiska talare möjlighet att sprida lite inspiration, kunskap och mod under coronakrisen, säger John Torgersson, vd på Pulsen Integration.

De första tre tisdagarna, med start 7 april, sänds TerrificTuesdays från Ericsson Globe, för att sedan turnera konceptet vidare till Tele2 arena och Nationalarenan Friends arena.

TerrificTuesdays är ett samarbete mellan talarna, initiativtagarna och moderatorerna Frida Boisen och Kristina Hagström-Ilievska, Pulsen samt Stockholm Live.

Program för TerrificTuesdays:

• Tisdag 7 april kl 14.00
    Huvudtalare: Christina Stielli: “Hur hittar jag glädjen nu då?”
    Moderatorer Frida Boisen och Kristina Hagström-Ilievska, tillsammans med veckans gäst John Torgersson, VD Pulsen Integration
  • Tisdag 14 april kl 14.00
    Huvudtalare: Christer Olsson: ”Vart är vi på väg och vill vi dit?”
    Moderatorer Frida Boisen och Kristina Hagström-Ilievska, tillsammans med veckans gäst.
  • Tisdag 21 april kl 14.00
    Huvudtalare: Karin Zingmark: ”Maxa Modet - tillit och kommunikation i en värld präglad av oro”
  • Tisdag 28 april kl 14.00
    Huvudtalare: Annika R Malmberg: ”Tändvätska - som får även den suraste att tända till”
  • Tisdag 5 maj kl 14.00
    Huvudtalare: Ari Riabacke: Att våga är att vinna – i livet och på jobbet”
  • Tisdag 12 maj kl 14.00
    Huvudtalare Markus Torgerby: "Att hitta en väg in till hjärtat- vad är viktigt på riktigt"
  • Tisdag 19 maj kl 14.00
    Huvudtalare: Pontus Ströbaek: "Digital presentationsteknik är en tråkig titel"
    Livesänds från Friends Arena
  • Tisdag 26 maj kl 14.00
    Huvudtalare och gäst avslöjas senare
    Livesänds från Friends Arena

---

Information om TerrificTuesday, talare och hela programmet finns på https://pulsen.se/terrifictuesdays.

---

OBS! Felaktigt telefonnummer till presskontakt tidigare. Ni når Kristina Hagström-Iliveska på 073-233 00 39