Den nya betallösningen SoftPOS

Purspot lanserar den innovativa betallösningen SoftPOS

Nu introducerar fintech-bolaget Purspot AB tjänsten SoftPOS: En mobilapplikation som omvandlar mobilen till en betalterminal med inbyggt kassaregister. Den innovativa lösningen har utvecklats i samarbete med Nets och innebär att företagare kan ta betalt direkt i mobilen oavsett var man befinner sig.
– Samarbetet har varit väldigt bra, Purspot har en bred kompetens och är professionella. Nu ser vi fram emot lanseringen och att se hur mottagandet blir bland våra kunder, säger Lasse Er
iksson, Head of Partner Sales Sweden, Nets.

I över ett år har Purspot och Nets utvecklat en betallösning med målsättningen att kunna ta betalt platsoberoende; idag lanseras betaltjänsten SoftPOS. Med den nya tjänsten kommer handlare att kunna ta betalt av sina kunder direkt i en vanlig mobiltelefon via en mobilapplikation. Köpet görs genom att kunderna blippar sitt betalkort mot mobiltelefonen och skriver sin pinkod direkt på skärmen – utan några externa hårdvaror.
– Tack vare SoftPOS kan vi erbjuda handlare flexibilitet och rörlighet. Möjligheten att ta betalt av dina kunder oavsett vart du befinner dig erbjuder en enorm frihet. Dessutom minskar det kostnader eftersom du slipper investeringar av hårdvara, vilket också är positivt för miljön då ingen extra strömförbrukning krävs. Det är helt enkelt en otroligt smart och banbrytande betallösning, säger Hassan Yosef, vd för Purspot AB.

Affären finns alltid med i fickan
SoftPOS riktar sig främst till mindre och medelstora handlare som vill ha ett enkelt och flexibelt kassasystem och betallösning inbyggt i sin egen mobiltelefon. SoftPOS uppfyller både skatteverkets kassalag och regelverket gällande korttransaktioner från Visa och MasterCard samtidigt som det går att sköta bokföringen på ett smidigt sätt direkt i mobilen. Nu ser Purspot fram emot lanseringen som går i linje med Purspots målsättning: Att digitalisera den fysiska handeln.
– Det känns jätteroligt att äntligen kunna gå live med vårt erbjudande. Vi ser fram emot att, tillsammans med Nets, gå ut med ett unikt erbjudande. Nu kommer det äntligen att vara möjligt för alla att komma igång med ett kassasystem och en betallösning oavsett verksamhet till ett förmånligt pris, avslutar Hassan Yosef.

Läs mer om den nya betallösningen SoftPOS här.

Digitaliserar fysisk handel med:

• Mobile Online Order
  • IoT betallösning
  • Allt-i-Ett kassasystem

Tony Hilwëyn

Presskontakt Marknadsansvarig Global 0735105932 Purspot

Digitaliserar fysisk handel

Purspot är ett Svenskt Fintech-bolag som erbjuder mobila betallösningar som digitaliserar fysisk handel, såsom restaurangbranschen.

Vi erbjuder flera olika betallösningar för att effektivisera försäljningen; Mobil OnlineOrder, Mobilt kassasystem inbyggt i betalterminal, IoT betalningar, etc.

Vi har samarbetat med några av de stora svenska bankerna och finansaktörerna, för att erbjuda snabba och smidiga betallösningar som fungerar i alla köpkanaler.

Vårt mål är att bli det självklara valet som mobil betallösning för både konsument och handlare, oavsett bransch eller köpkanal.
Purspot digitaliserar fysisk handel!