Purspots nya kontor i Göteborg

Purspot växlar upp – expanderar till Göteborg

Det svenska fintech-bolaget Purspot befinner sig på en expansionsresa. Med huvudkontor i Stockholm har bolaget under hösten breddat verksamheten och öppnat upp ett nytt kontor i centrala Göteborg. Målsättningen är att jobba närmare kunder i västra Sverige och samtidigt underlätta Purspots etablering längre söderut.
– Att vi nu har kontor i Sveriges två största städer känns jättebra och det är verkligen ett steg i rätt riktning för oss som företag. Vi planerar att växa organiskt tillsammans med våra kunder, säger Hassan Yosef, vd för Purspot.

I enlighet med sin vision fortsätter Purspot att digitalisera fysisk handel och effektivisera kundresan – nu även på västkusten. I augusti 2022 slogs dörrarna upp till det nya kontoret i centrala Göteborg. Tidigare har bolaget främst varit verksamma i Stockholm, men i takt med att bolaget vuxit togs beslutet att etablera sig i Göteborg (Järntorgsgatan 12). Tanken är att det nya kontoret ska täcka och ombesörja kunder längs hela västkusten och i mitten av Sverige.
– Vi tar vår tillväxt stegvis. Det är otroligt viktigt att inte bli för stora för snabbt, vårt mål är, och har alltid varit, att leverera tjänster och service av absolut bästa kvalitet. Det nya kontoret i Göteborg ger oss mycket möjligheter – våra lokala kunder kommer att kunna välja mellan att ringa kundsupport eller att vi kommer dit fysiskt, säger Pawel Jasinski, försäljningsansvarig västsverige på Purspot.

Smidigare betalningar och lättare hantering
Idag tillhandahåller Purspot flera olika digitala betallösningar som är anpassade efter den moderna handlarens förutsättningar, främst inom restaurangbranschen men även inom andra branscher som detaljhandel och skönhetsvård. Med en bred produktportfölj erbjuder Purspot bland annat MAXI-kassasystem, ett mångsidigt kassasystem som passar många små och medelstora verksamheter. Purspot erbjuder även MINI-kassasystem och Mobil QR-OnlineOrder. Nu vill Purspot bygga upp samma stora kundbas som man gjort i Stockholm och ser fram emot att digitalisera fysisk handel för alla säljkanaler på västkusten.
– Hittills känns det otroligt bra med det nya kontoret i Göteborg. Det viktigaste för oss framgent är att Purspot ska blir mer etablerat i området. Vi tänker alltid på vår vision och möta våra kunders efterfrågan. Hur vill kunder handla i framtiden? Hur kan vi underlätta för konsumenterna och företagen så det går så smidigt som möjligt? Det är frågor som vi alltid jobbar med att lösa, avslutar Pawel Jasinski.

På Purspots kontor i Göteborg och Stockholm finns alla produkter i demo-versioner, klicka här för att boka in en tid och testa dem.

Digitaliserar fysisk handel med:

• Mobile Online Order
  • IoT betallösning
  • Allt-i-Ett kassasystem

Sara Lidjan

Presskontakt Marknadsansvarig 073-510 59 32

Digitaliserar fysisk handel

Purspot är ett Svenskt Fintech-bolag som erbjuder mobila betallösningar som digitaliserar fysisk handel, såsom restaurangbranschen.

Vi erbjuder flera olika betallösningar för att effektivisera försäljningen; Mobil OnlineOrder, Mobilt kassasystem inbyggt i betalterminal, IoT betalningar, etc.

Vi har samarbetat med några av de stora svenska bankerna och finansaktörerna, för att erbjuda snabba och smidiga betallösningar som fungerar i alla köpkanaler.

Vårt mål är att bli det självklara valet som mobil betallösning för både konsument och handlare, oavsett bransch eller köpkanal.
Purspot digitaliserar fysisk handel!