En rostfri diskbänk skapar en härlig och stilren miljö i köket.

Anpassa diskbänken efter dina behov

DISKBÄNKAR AV SAMMA HÖGA KVALITET - I TRE OLIKA MODELLER
En rostfri diskbänk skapar en härlig och stilren miljö som är både funktionell, lättskött och hygienisk och ger dig extra glädje i köket. Purus diskbänkar är hantverksmässigt byggda efter dina önskemål och självklart håller de samma höga kvalitet. Diskbänkarna är tillverkade i svenskt stål på vår fabrik i Smålandsstenar. Ytan är slipad och mattborstad vilket ger en vacker lyster som är förlåtande mot repor. Du väljer själv storlek, tillhörande disklåda och kanter för att anpassa utseende och funktion efter dina behov och kökets stil.

Varje diskbänk är unik och bjuder på olika valmöjligheter, välj mellan våra tre modeller - Basic, Original och Premium:

BASIC - ENKLA VAL
Med Basic behöver du inte ta så många beslut. Här är det fasta val på tjocklek och djup. Valfri längd upp till 3400 mm. Fasta alternativ för kanter och uppvik. Välj sedan fritt mellan klassiska eller moderna disklådor. Till Basic har vi också flera praktiska tillbehör som passar till. Med vårt planeringsverktyg "Rita din Basic diskbänk" har du möjlighet att rita och planera din egen Basic diskbänk.

ORIGINAL - MÖJLIGHETERNAS BÄNK
Med Original i ditt kök finns inga gränser. Här har du ett stort utbud av valmöjligheter. Flexibla mått på tjocklek och djup, med skarvfri längd upp till 4 meter, längre vid svetsad skarv. Vill du ha en diskbänk i vinkel? Inga problem. Här kan du välja mellan flera olika skärningar och format. Diskbänken är gjord i 1,25–1,5 mm rostfri plåt, med alla våra kantalternativ och ett stort urval av disklådor för alla behov. Med vårt planeringsverktyg "Rita din Original diskbänk" har du möjlighet att rita och planera din egen Original diskbänk.

PREMIUM - SKAPA DITT DRÖMKÖK
Vår exklusiva designdiskbänk Premium tillverkas i 4 mm tjock rostfri plåt och har handtillverkad disklåda i 1,25 mm rostfri plåt, där du själv kan bestämma måttet. Den tjocka diskbänksplåten ger en solid känsla. Om du vill så kan kanterna blankpoleras för ett lyxigare utseende. Med vårt planeringsverktyg "Rita din Premium diskbänk" har du möjlighet att rita och planera din egen Premium diskbänk.

Purus är en av Nordens största tillverkare av diskbänkar och inredningar i rostfritt stål.
Över 50 års erfarenhet av utveckling och tillverkning av både serietillverkade produkter och skräddarsydda lösningar i rostfritt stål har gjort Purus till ledande leverantör och samarbetspartner för köksfabrikanter och konsulter.