Purus deltog på Sveriges största spinningevent - Spin of Hope 2015

Purus deltog på Sveriges största spinningevent - Spin of Hope 2015

I lördags genomfördes Spin of Hope på en mängd träningsanläggningar över hela landet.
Purus var med och sponsrade en cykel och 12 deltagare från företaget cyklade en timme vardera. Målet med Spin of Hope är att stödja och hjälpa cancerdrabbade barn och deras familjer och bidra till Barncancerfondens verksamhet att finansiera forskning på barncancer.

OM SPIN OF HOPE
Spin of Hope är ett spinningevent där deltagarna hjälps åt att hålla spinningcyklarna igång i tolv timmar, från sju på morgonen till sju på kvällen. Hela lördagen den 28 mars 2015 användes cyklarna för att samla in pengar till barncancerfonden.

Spin of Hope har växt för varje år sedan starten för sju år sedan. I år var målet att samla in
4 miljoner kronor, vilket lyckades och det blev en summa på 4.171.320 kr.