Purus tar täten...

Purus tar täten...

Purus Stainless AB i Smålandsstenar tar täten inom automatiserade tillverkningsprocesser i rostfritt stål genom att investera mycket pengar i en ny laserkombimaskin. Anläggningen som är 30 meter lång är i detta utförande den enda i sitt slag i Sverige och det är den största investeringen i företagets historia. Maskinen gör det möjligt för Purus att forma, stansa, gänga och laserskära på en och samma gång i plåten med hög precision. Dessutom minskar den tillverkningskostnaderna genom minskning av materialspill, låga underhållskostnader och låg energiförbrukning.

Läs hela artikeln i tidningen Maskinoperatören genom att klicka på länken nedan:

Maskinoperatören är en tidning som vänder sig till produktionstekniker och operatörer inom verkstadsindustrin och övriga yrkesgrupper inom branschen. Artiklarna är skrivna främst just produktionstekniker och maskinoperatörerna vilket gör tidningen unik.