Purus AB förstärker organisationen

Purus AB förstärker organisationen

Purus AB anställer en affärsområdeschef för att stärka satsningen på Purus i Sverige.

Purus organisation har växt kraftigt under de senaste åren, vi utökar därför Purus Sveriges ledning med marknadskompetens i form av en ny affärsområdeschef.

Ny affärsområdeschef blir Andreas Kihlström som har erfarenhet från VVS-branschen och B2B-försäljning. Andreas kommer senast från Jafo AB som försäljningschef och dessförinnan har han arbetat som avdelningschef för produktchefer på ventilationsföretaget Swegon AB. Med Andreas erfarenhet och driv blir han en viktig medspelare i Purus fortsatta utveckling. Andreas startade den 1 november 2017.

Magnus Petersson, försäljningschef för Purus AB kan med denna förändring vidareutveckla Purus närvaro på marknaden för att skapa långsiktig tillväxt.

”Med Andreas starka marknadskompetens och Magnus långa erfarenhet som försäljningschef är vi övertygade om att detta team stärker Purus position och framtid på svenska marknaden” – säger Rebecka Spånberg, koncernchef BLS Industries AB.

Purus är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök vars huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Purus starka ställning på den nordiska marknaden är ett resultat av pålitliga produkter, nytänkande och marknadens bästa kundsupport. Purus ingår i BLS Industries, en framstående koncern inom VVS-branschen där all tillverkning sker i egen regi i Sverige.