QBNK’s första kund i Australien blir Australian Gambling

QBank har kommit in down-under genom att ingå avtal med Australian Gambling om att leverera en central DAM-plattform åt deras nätverk av ett 120-tal webbplatser. Behovet av en central plattform för att hantera bilder och filmer är mycket stort och QBank uppfyller alla de krav och önskemål bolaget har på en flexibel och stabil plattform.

”Det var kanske inte högst på listan men det är såklart roligt att få leverera QBank till vår första kund i Australien. Det visar på att QBank är en global plattform i dess rätta mening och att vår marknad plötsligt blev väldigt mycket större. Detta blir en instegsaffär för oss med potential att ge oss fler kunder på den Australiensiska marknaden.” säger Carl Petruson, VD på QBNK.

Om Australian Gambling Australian Gambling är den främsta online-leverantören av spel- och vadslagningsnyheter i Australien. Deras täckning omfattar sport, racing, vadslagning, kasinospel, poker och aktuella frågor relaterade till detta.

Mer information finns på www.australiangambling.com.au

Ladda ned pressmeddelande som PDF »

• Datorer, datateknik, programvaror

Kort om QBNK

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har vuxit med 30-40% per år de senaste fyra åren.

Kortnamnet för aktien är: QBNK

ISIN-kod för bolagets aktie är: SE0005934023

Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

För mer information kontakta:

Carl Petruson, VD QBNK Holding AB (publ)

Tel: 08-459 99 90 | E-post: carl.petruson@qbank.se

Carl Petruson