QD certifieras som ett Great Place To Work!

QD certifieras som ett Great Place To Work!

QD gör varje månad mindre puls-undersökningar för att stämma av läget bland kollegorna och valde under hösten 2020 att göra vår årliga, lite större medarbetarundersökning tillsammans med Great Place To Work. Deras undersökning grundar sig i 25 års empirisk forskning och analys, kombinerat med flera miljoner av medarbetarundersökningar som är genomförda i över 50 länder. En grymt bra arbetsplats är enligt dem en där man litar på människorna man arbetar för, känner stolthet för det man gör och trivs med människorna man jobbar ihop med!

QD har uttalat mål att det här ska vara en fantastiskt bra arbetsplats och återkommande medarbetarundersökningar med ständig feedback gör det möjligt för ledningen att prioritera just det som medarbetarna efterfrågar.

Undersökningen visar att:

• 96% tycker att QD firar vid speciella tillfällen
  • 93% tycker att ledare och chefer har en bra och lärande inställning till att man kan göra fel
  • 91% tycker att medarbetarna ges mycket ansvar
  • 85% tycker att QD sammantaget är en mycket bra arbetsplats

- QD har väldigt familjära värderingar. Här ställer man upp och stöttar varandra både i arbetslivet och privat. Här litar vi på varandra, kommenterar en medarbetare i undersökningen.

- Vi är enormt glada över certifieringen som ger oss ett intyg på att våra medarbetare upplever tillit till företagets ledning och känner stor kamratskap och engagemang på sin arbetsplats, säger Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB. Han menar att det faktum att våra medarbetare känner tillit och engagemang är en förutsättning för att vi ska kunna möta de förväntningar som våra kunder och partners ställer på oss.

- QD är vår personal! Utan dem, deras glädje, engagemang och grymma kompetens är vi ingenting! Därför är certifieringen som ett Great Place To Work ett kvitto på att vi kommer kunna fortsätta leverera högklassiga lösningar till våra kunder med arbetsglädje, säger Daniel avslutningsvis.

QD Sverige AB är våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar, med ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster eller helhetslösningar levererar vi alltid våra tjänster med hög kvalitet och ett personligt engagemang i våra kunder.

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5