QD rekryterar Anna-Karin Lindow som ny Customer Tribe Manager

QD rekryterar Anna-Karin Lindow som ny Customer Tribe Manager

QD Sverige stärker ledningen och rekryterar Anna-Karin Lindow som ny gruppchef för en av våra Customer Tribes. Anna-Karin får nu i uppdrag att tillsammans med vår Service Delivery Director, Karoline Andersson, fortsätta och accelerera vår satsning på en ännu mer kundorienterad leverans.

Anna-Karin Lindow tillträder i april 2022 som ny chef för en av våra Customer Tribes. Anna-Karin har en lång och gedigen erfarenhet som chef och har stor erfarenhet av processledning och utveckling som ledare inom bland annat Poolia, Sandvik och Thermo Fisher Scientific.

– Att Anna-Karin blir en del av QD och vill vara med på vår resa känns väldigt bra! Jag är övertygad om att hon blir en stark och framåtriktad kraft i bolaget och ledningen och att hon tillsammans med sitt team kommer att stärka och utveckla våra redan starka kundrelationer. Tillsammans med Anna-Karin är vi redo att ta nästa steg på vår resa och fortsätta utvecklas som IT-partnern med den perfekta storleken, säger Daniel Furmarker, VD på QD Sverige AB.

– Från första kontakt med QD såg jag en stark och varm arbetsgivare med personlighet. QD investerar där det verkligen gör skillnad - Medarbetarna. Detta skapar en gemenskap och stort engagemang från alla medarbetare till kunderna, vilket ger en stark konkurrensfördel. QD:s uttalade och aktiva arbete med att främja engagemang och en bibehålla en mycket god kultur stämmer så väl överens med mina personliga värderingar på medarbetskap och ledarskap. Jag ser onekligen varmt fram emot att få vara en del av detta fantastiska gäng, kommenterar Anna-Karin Lindow.

Just sunda värderingar med fokus på långsiktig hållbarhet är något som inte bara präglar synen på våra kunder och den ständiga utveckling av IT-tjänsterna som QD erbjuder, utan genomsyrar också synen på medarbetare och kollegor. I dagens arbetsklimat där stress och stressrelaterade sjukskrivningar ökar vill QD verkligen vara ett företag som tänker långsiktigt och hållbart för friskare medarbetare och nöjdare kunder.

Kontaktpersoner:

Karoline Andersson
Service Delivery Director
karoline.andersson@qd.se>

Daniel Furmarker
daniel.furmarker@qd.se

För bildmaterial och vidare citat hänvisas till http://www.qd.se/om-oss/ samt http://www.qd.se/om-oss/ledning/.

Vi är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Lars Grundström

Presskontakt Vice VD Marknad & Försäljning 010-2180021
Daniel Furmarker

101% för dig! Vi är IT-partnern med den perfekta storleken.

QD Sverige AB
Löfströms Allé 5