Peter Lindberg ny Country Manager för Qicraft Sweden

Efter en lyckad rekryteringsprocess under våren har vi nu äran att presentera Peter Lindberg som ny Country Manager för Qicraft Sweden. Peter kommer närmast från Sports Marketing-företaget Lagardére Sports där han arbetade som försäljningschef. Därutöver har han även en gedigen karriär som försäljningschef på MTG TV.

Peter har i sin karriär arbetat med försäljning i stora svenska och internationella företag. Han brinner för att göra affärer och att driva verksamheter framåt. Han har en gedigen kunskap och erfarenhet av komplex försäljning/säljledning på hög nivå, projektledning, utvecklingsprocesser samt att bygga och utveckla framgångsrika och långsiktiga relationer med kunder och affärspartners. Vidare har han även en bred kunskap inom marknadsföring och medieplanering.

– Anledningen till att Peter är den som tagit sig hela vägen i processen för Qicraft består av flera faktorer, men det viktigaste är hans tydliga tro att framgång baseras i starka team och duktiga individer. Samtidigt är han en stark relationsskapare och väldigt klar över faktum att kunden måste vara i centrum och att det är då ett företag kan nå sin fulla potential oberoende produkt eller bransch”, säger Farhad Jabbar, tillträdande CEO Qicraft Group.

Peter Lindberg ersätter Farhad Jabbari, som går över i rollen som CEO för Qicraft-koncernen, i rollen som Country Manager för verksamheten i Sverige och tillträder sin nya roll måndag 7 augusti.

För mer information kring organisationsförändringen vänligen kontakta:

Farhad Jabbari

E-post: farhad.jabbari@qicraft.se

• Hälso-, sjukvård

Qicraft is the Nordic Health and Wellness industry's leading supplier of premium professional and home fitness equipment and other related services. Qicraft is official and exclusive distributor of Italian premium brand Technogym on the Norwegian, Swedish, Finnish and Estonian markets.

Our customers mainly operate wellness and fitness facilities within the sectors of fitness clubs/gyms, corporate facilities, hotels and spa's as well as medical facilities.