Qicraft får ny logotyp och uppdaterad grafisk profil

För att kunna ligga i framkant när marknaden och omvärlden utvecklas samt bygga ett starkt varumärke genomför Qicraft nu en visuell förändring. Företaget har under en längre tid arbetat intensivt med sitt nya varumärke, och lanserar nu successivt det.

Skiftet markerar ett tätare band till varumärket Technogym, som företaget är exklusiv distributör av i Norge, Finland Sverige och Estland, samt ett mer fokuserat erbjudande till marknaden.

”– Från att ha varit ett företag som distribuerat flera olika varumärken på de nordiska marknaderna, har vi valt att säga upp flera distributionsavtal och är egentligen sedan 2016 helt fokuserade på träningsutrustning och digitala tjänster från Technogym. Därför känns det helt naturligt att markera denna nya riktning med en uppdaterad grafisk identitet och logotyp, som går helt i linje med Technogyms varumärke. Förändringarna ska bidra till att vi uppfattas som mer enhetliga och tydliga, både internt och externt”, säger Håkon Bakkevig, CEO Qicraft Group.

Om Technogym: Technogym är världsledande inom produktion och design av träningsredskap för gym, hotell, spa, rehabcenter, företagsgym, universitet och idrottsanläggningar. Företaget grundades 1983 av Wellness-visionären Nerio Alessandri i hans garage i Cesena, Italien, och har i mer än 30 år arbetat med att erbjuda innovativa lösningar inom träning och wellness. Målet har varit att göra människor över hela världen mer hälsosamma, friskare och lyckligare.

Byrå: Somewhere Up North