TECHNOGYM SKILLMILL™ – TRÄNA SOM EN ATLET

Med SKILLMILL™ kan du träna som en atlet. Som officiell leverantör till sex Olympiska Spel och partner till några av världens främsta atleter och klubbar har Technogym stor erfarenhet av vad som krävs av de bästa. Denna kunskap är grunden i ATHLETIC PERFORMANCE TRAINING, som möjliggör för vardagsatleten att träna power, snabbhet, rörlighet och uthållighet på en och samma maskin.SKILLMILL är motorlöst och drivs och kontrolleras helt av den egna kroppen.

Den egna kroppen är motorn

För att arbeta snabbt rör sig användaren mot den främre delen och för att sakta ned rör användaren sig mot mitten. Genom MULTIDRIVE-spaken kan användaren förändra motståndet på bandet för att träna olika kvaliteter.

Konsolens display visar motstånd, hastighet, watt, tid och distans. Bär användaren pulsband visas pulsnivån (Bluetooth). SKILLMILL (Connect) går även att koppla upp mot storbildsskärm för att visa respektive bands resultat och status. Vilket säkerligen är extra intressant för coacher och publik vid exempelvis tävlingar.

Oändliga träningsmöjligheter

Genom att variera hastighet, motstånd och position kan användaren träna hela kroppen och olika kvaliteter på en enda maskin. Sprinta, promenera, arbeta sidledes/roterande, pusha eller dra - ingen annan produkt på marknaden kan erbjuda dessa enastående funktioner i en lösning. Perfekt för till exempel säkra WOD:ar där man inte vill ha deltagare som springer runtomkring på träningsanläggningen, eller om man av utrymmesskäl inte kan erbjuda ytor att springa, dra eller pusha på.