Bluff-fakturor och dålig fakturahantering kostar företagen miljonbelopp

Bluff-fakturor och dålig fakturahantering kostar företagen miljonbelopp

Företag är ofta snabba i omställningen mellan hög- och lågkonjunktur. De flesta åtgärder handlar om minskning av personal. Men det finns enklare sätt att spara pengar som inte påverkar de anställda eller försämrar kompetensen. Genom att se över rutinerna för hanteringen av leverantörsfakturor kan säkerheten öka och pengar sparas. Företag oavsett storlek får bluff-fakturor och fakturor där priset inte stämmer med det avtalade.

Det är ofta svårt att stämma av fakturorna och jämföra med det som är avtalat. Tidspress och dålig tillgänglighet till avtalen gör att många fakturor ”slinker igenom” utan kontroll. Svårigheter uppstår också när nya och okända leverantörer dyker upp. Det är avgörande att kunna verifiera deras identitet och gällande avtal innan man attesterar och betalar fakturor.

Den nya trenden handlar om att använda smarta verktyg som kan jämföra fakturan med det avtalade priset och identifiera avvikelser. Genom en digital avtalshantering och verifiering kan man få bättre kontroll på sin hantering av fakturor och avtal.

QNOVA har utvecklat digital avtalshantering i mer än 20 år.
Vi har genom åren hjälpt hundratals företag.

Martin Hjelte

Presskontakt CEO Sverige +46709 34 30 22 Smartare avtalshantering

Med QNOVA eAvtal slipper du tråkig och tidsödande administration.

QNOVA smarta avtalshantering hjälper dig att spara tid och pengar genom att rationalisera bort onödig dubbeladministration. QNOVA har utvecklat digital avtalshantering i mer än 20 år. Vi har genom åren hjälpt hundratals företag.

QNOVA
Elsa Brändströms gata 6