Framtidens avtalshantering behöver bli mer hållbar.

Framtidens avtalshantering behöver bli mer hållbar.

I dagens affärsvärld är det viktigt att tänka på hållbarhet. Företag och organisationer vill minska sin miljöpåverkan och ta ansvar för samhället. En del av hållbarheten handlar om hur man hanterar avtal och dokument. Där kan digitala avtal vara bra.

En av fördelarna med digitala avtal är att man inte behöver använda papper. När man hanterar avtal på vanligt sätt kan det bli mycket papper, till exempel avtalsdokument och bilagor. Med digitala avtal behöver man inte skriva ut papper, vilket är bra för miljön.

Digitala avtal kan också minska koldioxidutsläppen. Vanlig avtalshantering kräver ofta att man skickar papper med post eller transporterar dem till olika platser för att skriva under och godkänna dem. Med digitala avtal kan man göra allt online, vilket minskar behovet av transporter och därmed också koldioxidutsläppen.

En annan fördel med digitala avtal är att man kan ha bättre koll på dem. Genom att använda digitala plattformar kan man spara all information på ett ställe, vilket gör det lättare att hitta och kontrollera avtal. Det ökar transparensen och minskar risken för fel.

Slutligen kan digitala avtal också spara tid. När man använder digitala verktyg för att skapa, skriva under och hantera avtal blir processen snabbare och enklare. Det är bra både för hållbarheten och för affärerna.

QNOVA har utvecklat digital avtalshantering i mer än 20 år.
Vi har genom åren hjälpt hundratals företag.

Martin Hjelte

Presskontakt CEO Sverige +46709 34 30 22 Smartare avtalshantering

Med QNOVA eAvtal slipper du tråkig och tidsödande administration.

QNOVA smarta avtalshantering hjälper dig att spara tid och pengar genom att rationalisera bort onödig dubbeladministration. QNOVA har utvecklat digital avtalshantering i mer än 20 år. Vi har genom åren hjälpt hundratals företag.

QNOVA
Elsa Brändströms gata 6