Först bestämde vi oss för att hårdsatsa på arenareklam sedan kom pandemin och ingen fick gå till arenan

Arenareklam utanför arenan och ett tack till våra sponsorlag

När QTF började sponsra Kalmar FF med arenareklam härjade pandemin och det var förbjudet att gå på arenaidrott. Så vi la pannorna i djupa veck och funderade på vad vi just hade gjort och vad vi kunde göra för att ändå synas lite grand. Det fick bli små fotoreportage som vi spred i sociala medier, såväl våra egna som i supporterklubbarnas facebookgrupper. Vet ni hur glada supportrar blir när de får se actionbilder och små hyllningsvideor på sina hjältar? Plötsligt gick vi från skyltinnehavare till glädjespridare. Och på den vägen är det.

Det händer mycket framför QTF:s skyltar på Guldfågeln.

Så här två år efter första skylten och med framgångsrik fotboll spelad på Guldfågeln Arena vill vi tacka både Kalmar FF och IFK Kalmar dam för fina säsonger 2022.

Kalmar FF har haft en fantastisk säsong med en fjärdeplats i serien och fortfarande en möjlighet till Europaspel. Och dessutom har vi officiellt blivit med Allsvenskans bästa målvakt, Ricardo Friedrich. Mycket bra!

Tjejerna i IFK Kalmar hade en tuffare säsong men "when the going gets tough, the tough get going" så tjejerna stod för en riktig kämpainsats med uppryckning på slutet för att säkra kontraktet för 2023. Snyggt jobbat! En tjej som var tuffare än de flesta var Alyssa Walker som gjorde nio av lagets tjugofem mål i serien. Och som dessutom välförtjänt blev vald till Månadens spelare i OBOS Damallsvenskan under oktober.

#QTFarenareklam
#GuldfågelnArena