Besiktning av system och systemvätska är första steget i QTF-metoden

Vi söker VVS-ingenjör eller motsvarande med erfarenhet från värme-, kyl- och återvinningssystem

Vi söker VVS-ingenjör eller motsvarande med erfarenhet från värme-, kyl- och värmeåtervinningssystem. Fokus är kvalificerade systembesiktningar, förberedande för avgasning och rening av systemvätska.

Du får kompletterande utbildning inom gaser i vätska och vattenkemi men du har kompetens om systemkonstruktion inom större anläggningars värme-, kyl- och värmeåtervinningssystem.

Vi växer och satsar rejält på att hjälpa våra kunder med energieffektivisering i deras VVS-system. Utgångspunkten är placering i Kalmar men arbetet utförs i hela södra Sverige och det finns möjlighet att utgå från hemmet om det är placerat från Mälardalen och söderut. Arbetet innebär i första hand systembesiktningar inklusive mätning av syrgashalt, pH, konduktivitet m.m. i systemvätska och till viss del att installera våra patenterade vakuumavgasare (stora snabbavgasare) i värme-, kyl- och återvinningssystem.

Installation av snabbavgasare, backspolare, filtreringsutrustning och underhållsavgasare samt efterkontroller utförs i första hand av en grupp erfarna operatörer.

Kanske har du arbetat med tekniskt fastighetsunderhåll eller som driftstekniker inom industrin. VVS-utbildning eller teknisk ingenjörsutbildning och erfarenhet av värme-/kyl- och återvinningsanläggningar, av systemkonstruktion och styr & reglerteknik inom VVS-system är ett krav.

Arbetet innebär resdagar och övernattningar. Huvudkontoret är placerat i Kalmar, men du kan även utgå från din bostadsort. Vårt arbetsområde är hela södra Sverige. Körkort krävs.

Ansökan skickas till qtf@qtf.se. Mer information om oss och QTF-metoden hittar du på www.qtf.se, YouTube eller Mynewsdesk. För mer information om tjänsterna ringer du Elving Isaksson, QTF, 0480-43 00 81.

Vi anställer löpande, vänta inte med din ansökan.