Ny årgång på fasta hyllan - Vivir sin Dormir 2020

Nu landar en ny årgång av ekologiskt certifierade Vivir sin Dormir Monastrell Organico från Bodegas Arráez på Systembolagets fasta hylla.

Bodegas Arráez grundades som ett kooperativ för odlare i regionen som ville vinifiera sina egna druvor och togs 1950 över av Don Antonio Arráez Garrigó. I dag har sonen Antonio tagit över och under hans ledning kännetecknas firman av dynamik och entusiasm. Tonis filosofi är att erbjuda viner av hög kvalitet i en drickbar och omedelbar stil.

”Vivir sin dormir” är spanska för ”att leva utan att sova” och anspelar på det välkända nattlivet i Valencia där man umgås till långt inpå småtimmarna.

Vinet kommer från Jumilla som ligger tio mil inåt landet från Alicante. För att behålla fräschören i vinet trots det varma klimatet skördades druvorna nattetid.

Resultatet är ett kryddigt och fruktigt vin som bjuder på smak av mörka bär och jordgubbar och fatkaraktär med inslag av choklad, lakrits och rostat kaffe.

Vivir sin Dormir Monastrell Organico 2020

Vinet hittar du här.