Quaffable Wines söker en erfaren produktchef

Quaffable Wines är en personlig, dynamisk och snabbväxande vinimportör på den svenska vinmarknaden. Företaget grundades i december 2014 och utsågs redan efter två år till Årets Importör av Allt om Vin. Vi arbetar huvudsakligen med familjeegendomar från vinvärldens alla hörn och räds inte att jobba med moderna, klimatsmarta förpackningar eller vinregioner utanför den etablerade vinkartan. Vi har sedan starten varit mycket framgångsrika i att hitta nya viner som lanserats i såväl Systembolagets fasta som tillfälliga sortiment och representerar i dag en spännande och varierande portfölj av kvalitetsviner.

Quaffable Wines består av ett litet, engagerat team av vinälskare som förenar vinintresset med ett kommersiellt driv i en prestigelös och kreativ miljö. Vi är del av Vingruppen i Norden, något som balanserar fördelarna med en större, effektiv organisation med flexibiliteten och de snabba beslutsvägarna hos ett mindre företag.

Om tjänsten

Vi letar nu efter en erfaren produktchef att komplettera vårt team. Du kommer att ansvara för att förvalta och utveckla delar av vår producentportfölj samt identifiera intressanta nya producentkontakter. Du ansvarar för inköpsplanering, marknadsföring och uppföljning av tilldelad portfölj. Tjänsten kräver förståelse för såväl våra producenters önskemål, Systembolagets behov och konsumenternas preferenser. Det är en kommunikativ roll och du har en nära kontakt med producenter, Systembolagets inköpsavdelning, vinskribenter och till viss del även slutkonsumenten.

Tjänsten kommer stundtals innefatta arbete utanför kontorstid och resor till svenska och internationella mässor, samt producentbesök. Därför ser vi gärna att du har körkort.

Vem är du?

Vi ser att du har gedigen erfarenhet av Systembolagets inköpsprocess, antingen från ditt jobb som produktchef eller motsvarande erfarenhet från Systembolaget. Du har goda språkkunskaper och lätt att uttrycka dig på svenska och engelska. Franska, spanska och italienska är meriterande som ytterligare språk. Du är analytisk och strukturerad med en känsla för hur du bäst hjälper våra producenter till framgångsrika lanseringar på Systembolaget. Vi är en entreprenöriell importör som är öppen för kreativa och nytänkande lösningar och välkomnar dessa egenskaper hos dig. Vidare ser vi att du är driven och positiv som person.

Som en del i ett litet team behöver du kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål, men även på ett prestigelöst sätt vara beredd att hjälpa dina kollegor om det behövs trots att det kan falla utanför dina "normala" arbetsuppgifter. Vi har en stor passion för och kunskap om vin inom företaget och det har även du.

Är du personen som vill sälja Grand Gru Bourgogne, orangevin från Mendoza och sangiovese i klimatsmart förpackning? Vill du vara en del i ett av vinsveriges mest passionerade team med en innovativ och personlig portfölj så skicka CV och personligt brev till Daniel Turpeinen på daniel@quaffablewines.se.

Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan!