Gå direkt till innehåll
Leksaker med fokus på allas lika värde - ELSA och SAM checkar in på Quality Hotel

Pressmeddelande -

Nu lanseras ett nytt sortiment av leksaker och spel på Quality Hotel som kommer från företaget ELSA och SAM. Leksakerna är framtagna med syftet att vara kreativa och lärorika men framför allt inkluderande utifrån etnicitet, kroppsform och funktionsvariationer. Vilket går i linje med Nordic Choice Hotels värderingar, där jämställdhet, mångfald och allas lika värde är en av grundpelarna.

- På våra hotell jobbar vi aktivt med mångfald. Så jag är väldigt glad att vi nu ser över våra lekrum och fokuserar på leksaker som speglar alla människors olikheter, och som även bidrar till att alla barn som bor på hotellen kan identifiera sig med dem. Även utanför lekrummen ser vi över våra produkter. Plåster exempelvis är något som oftast bara finns i en hudfärg, vi vill kunna erbjuda plåster i alla hudtoner, säger Susanna Ståhl, Director of Operation på Quality Hotel.

Utbudet varierar mellan hotellen. Man kan till exempel hitta spel som ELSA och SAMS memo. Ett spel med illustrationer av barn utklädda till olika yrken där både hög- och lågstatusyrken finns representerade och där stereotypa föreställningar utmanas.

- Lekrummet är många barnfamiljers första intryck, och bidrar till att förmedla verksamhetens värderingar. Med våra produkter i Quality Hotels lekrum, kan vi tillsammans visa människors lika värde som en naturlig del i barnens miljö. Ett viktigt steg i mångfaldsarbetet gentemot de yngsta besökarna, säger Johanna Abdo, VD för ELSA och SAM

Kort om ELSA och SAM:

ELSA och SAM hjälper stora och små verksamheter att skapa mer mångfald i barnanpassade miljöer, en viktig signal om människors lika värde gentemot kunder och besökare.

Utöver anpassade koncept till lek- & väntrum, skapar ELSA och SAM innovativa och inkluderande leksaker för återförsäljning – alltid med kvalitet, mångfald och hållbarhet i åtanke.

Kategorier

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark, och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Quality Hotel är en del av Nordic Choice Hotels. Läs mer om Quality Hotel på www.choice.se/.no/.dk

Cecilia Flodin

Presskontakt Director of Marketing Hotel Operations +46 72 157 05 41
Susanna Ståhl,

Presskontakt Director of Operation, Quality Hotel Sverige +46 70 983 17 43

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark, och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Quality Hotel är en del av Strawberry. Läs mer om Quality Hotel på www.strawberry.se/.no/

Quality Hotel™
Evenemangsgatan 48