T.v. Jessabelle Alejo, Frukostansvarig Quality Hotel Nacka, t.h. Simone Pohjolainen, Hotellchef Quality Hotel Nacka

Quality Hotel Nacka tar pulsen på sina medarbetare

(Sickla 07-03-2019) Quality Hotel Nacka inleder ett samarbete med Happy or Not som är en portabel touch-skärm där medarbetare betygsätter sitt humör. Syftet är att löpande kunna ta actions på hur medarbetarna mår under hela året i tillägg till Nordic Choice Hotels stora medarbetarundersökning som görs två gånger per år.

Statistiken visar att en sådan enkel sak som snöstorm kan påverka hur vår årliga medarbetarundersökning besvaras, därför väljer vi nu att ta pulsen på våra medarbetare varje dag. Det är nöjda medarbetare som skapar de magiska resultaten och genom systemet kan vi se när i veckan vi mår som bäst eller sämst för att kunna agera direkt. Det är ett perfekt sätt för oss att löpande få anonym feedback på vad vi som arbetsplats kan göra bättre“, säger Simone Pohjolainen, Hotellchef Quality Hotel Nacka.

Happy or Not touch-skärm betygsätter ditt humör i fyra färger. Därefter kan man klicka sig vidare och genom programmerade knappar motivera varför man mår som man gör, till exempel ledarskap, kollegor eller arbetsbelastning. Dessutom kan du ändra om frågan och undersöka något mer specifikt som till exempel nöjdhet på personalmat.

Jag är stolt och glad över att min arbetsplats bryr sig om hur jag mår på jobbet. Mina kollegor är som min familj och därför är det viktigt för mig att veta när vi mår som bäst och om det finns dagar då vi behöver peppa varandra lite mer. Mår personalen bra mår gästerna bra“, säger Jessabelle Alejo, Frukostansvarig Quality Hotel Nacka.

Verktyget Happy or Not används idag på andra företag men då mestadels mot kunder och besökare i andra sammanhang, Quality Hotel Nacka har valt att placera den vid instämplingsklockan där alla medarbetare rör sig flera gånger om dagen.

Vår önskan är att inte bara vara en arbetsplats utan också ett andra hem där vi har roligt tillsammans och hjälper varandra utvecklas, och jag är övertygad om att denna typ av mätning är ett viktigt steg i att uppnå detta”, avslutar Simone Pohjolainen Hotellchef Quality Hotel Nacka.

Simone Pohjolainen
Hotellchef Quality Hotel Nacka
M: simone.pohjolainen@choice.se

Jessica Carlde
Hotelldirektör Quality Hotel Nacka
M: jessica.carlde@choice.se

Om Quality Hotel™ Nacka
Quality Hotel Nacka är ett konferens- och familjehotell i Nacka. Här bor och konfererar du endast 10 minuter från Stockholm city med bil. Hotellet erbjuder alla gäster fri parkering och tillgång till relaxavdelning med gym, bastu och inomhuspool.

Quality Hotel™ är en av Nordens största hotellkedjor, med över 60 konferens- och familjehotell spridda över Norge, Sverige och Danmark. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en del av Nordic Choice Hotels och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Mer om Quality Hotel på www.choice.no / .se / .dk