Quality Hotel Sundsvall, bäst i Sverige.

För bara 1 år sedan stod Quality Hotel Sundsvall i Folkets Hus, efter en omfattande renovering, helt klart att ta emot sina första gäster. På en hotellmarknad som totalt sett senaste året minskat i Sundsvall har man lyckats växa och bli gästernas favorit nr 1 inom Quality Hotels Sverige.

- Det har varit mitt mål sedan dag ett att tillsammans med mina medarbetare göra detta till det bästa hotellet i kedjan, säger en nöjd VD och hotelldirektör för Quality Hotel Sundsvall. Att vi har nyrenoverade lokaler hjälper förstås men utan rätt personal är det inte värt något, detta är helt deras förtjänst fortsätter Ulrika Westin.

Nordic Choice Hotels genomför löpande gästundersökningar på sina hotell och svaren viktas samman till ett resultat.

- En av de viktigaste frågorna är om man skulle rekommendera hotellet till någon annan, det är naturligtvis den viktigaste frågan av alla och där har vi bevisligen lyckats bäst. - Vi är dessutom 4:e bästa hotell av alla Quality Hotels i Norden i mätningen, avslutar Ulrika Westin med en hälsning att man även jagar plats nr 1 på Tripadvisor i Sundsvall från sin nuvarande plats nr 3.

Vid frågor kontakta:
Ulrika Westin, VD/hotelldirektör 070-6021133, 060-160033

Quality Hotels en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 171 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.