Ledningsgruppen i Quality Hotel ™

Quality Hotel vinner det prestige fyllda priset: HSMAI Europe's “Best Cultural Transformation of the Year”

(Stockholm, 11-04-2018) Under den sjunde årliga HSMAI Region Europe Awards-ceremonin där enastående prestationer i resebranschen presenteras vann hotellkedjan Quality Hotel priset för “Best Cultural Transformation of the Year”.

När en av Europas främsta prisutdelning inom resebranchen, HSMAI Europe Awards, arrangerades i Amsterdam utsågs Quality Hotel till vinnaren i kategorin “Best Cultural Transformation of the Year”. Ur juryns kriterier togs Quality Hotel ut för sitt dedikerade arbete med att definiera och sprida företagskulturen samt tillföra trygghet och tillhörighet. Det ger ett ägandeskap hos de anställda med kedjans vision som grund. I tillägg framhävs de positiva resultaten vad gällande lojalitet och nöjdhet hos gäster och medarbetare.

“Vi är superstolta över att vinna detta prestigefyllda pris! Det dedikerade arbetet och glädjen med kulturarbetet som vi, våra 6400 Servicehjältar och 44 Culture Ambassadors har gjort genom året på alla våra Quality Hotel, har gett otroliga resultat. Tillsammans bidrar vi till att varje dag leverera en fantastisk service, vilket ger oss nöjda medarbetare och gäster. Detta priset går till var och en av oss i Quality Hotel,” säger Cecilia Linnér, Culture Officer, Quality Hotel Sverige och Danmark, och fortsätter “ För att säga det så här; Jag är så otroligt stolt över våra fantastiska medarbetare som vi har ute på våra hotell. Det är tack vare våra Servicehjätar som vi har lyckats ta hem detta pris.

2016 tog Quality Hotel ett strategiskt steg vidare i satsningen på service-kultur och tillsatte två “Culture Officers”; en i Norge och en för Sverige/Danmark och därtill har varje hotell en “Culture Ambassador”, med ett ansvar att bidra till att kultursatsningen lever.

Prisutdelningen HSMAI Region Europe Awards 2017 hölls under HSMAI Region Europe’s årliga konferens i Amsterdam den 10:e april. Priset “Best Cultural Transformation of the Year” är ett av 6 priser i olika kategorier som delas ut av en jury, bestående av erfarna toppledare från olika delar av resebranschen.

Cecilia Linnér
Culture Officer, Quality Hotel Sverige och Danmark
E: cecilia.linner@choice.se
T: +46 733 648 290