Quickmatch hjälper unga att jobba som barnvakt

Quickmatch har precis inlett ett samarbete med företaget Nanny.nu som är det ledande företaget inom barnpassning, en del av den starkt växande branschen för hushållsnära tjänster. Nannynu! växer och behöver omgående anställa 300 barnvakter, man valde därför att börja samarbeta med Quickmatch.

”Vi har idag ca 180 kunder som vi inte kan hjälpa, och vi får in ungefär 30 nya kunder varje vecka, så behovet är stort efter barnvakter. Samtidigt så vill vi inte vika en tum från vår noggranna rekryterings- och kvalitetssäkringsprocess, och därför känns det väldigt bra att samarbeta med ett företag som Quickmatch.” säger Jeanette Gorosch, grundare till företaget Nannynu!.

Anlitandet av barnvakter ökar ständigt tack vara avdraget för hushållsnära tjänster. Branschen har vuxit från 200 miljoner till 2 miljarder på tre år, varav barnpassning utgör ca 25-30 % av detta. Tack vare RUT-avdraget så kostar idag en barnvakt inte mer än 156 kr i timmen, något som tagit tjänsten från att vara en lyxprodukt för välbeställda till att bli en viktig hjälp för stressade småbarnsföräldrar.

”Jag intresserade mig rätt tidigt för Nannynu!s verksamhet, de verkade ha en stark fokus på vikten av arbetsbeskrivningar och nogrannhet vid rekryteringarna. Sedan har de ju också full fart framåt och jag tycker att företaget därför liknar vårt eget på samtliga plan. ”säger Johan Formgren, grym medarbetare på Quickmatch.

Quickmatch har fått i uppdrag att rekrytera barnvakter i Stockholmsområdet, framförallt i de norra delarna av staden, eftersom det är här som behovet är som störst. Som barnvakt jobbar man ca 6-9 timmar i veckan, det är med andra ord inget heltidsjobb, men ett perfekt extrajobb.

”Vi letar framförallt efter ansvarfulla och punktliga kandidater som tycker om barn och som har leksinnet kvar. Sen ska det ju vara ett jobb som passar med våra kandidaters livssituation. Vi försöker alltid se till att det skapa en matchning så att det inte bara blir en bra kandidat för vår kund, utan även ett bra jobb för vår kandidat. ”avslutar Johan.

Vill du söka jobbet, gå då in på Quickmatch hemsida, eller klicka på nedan länk för att komma direkt till jobbannonsen.

• bemanningsföretag
  • hitta jobb
  • jobb
  • lediga jobb
  • nya jobb
  • student
  • studenter
  • barnvakter
  • extrajobb

• Jönköping

Quickmatch jobbar med personaluthyrning och rekrytering inom de flesta branscher. De började med studentbemanning men jobbar idag lika mycket med övriga tjänster inom human resource området. Företaget har funnits sedan 2002 och finns idag i Jönköping, Linköping och Stockholm. Quickmatch är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Sofia Källkvist

Presskontakt Rekryteringsansvarig 08-41055764