Press release -

Seminarium idag klockan 15.00: Den svenska modellen i globala leverantörsled – kan ett kunskapsquiz förändra världen?

Påminnelse! Seminarium idag torsdag klockan 15.00:

Svenska företag med produktion i tillväxtländer löper stor risk att genom sina affärsförbindelser kränka mänskliga rättigheter. Vad görs idag för att säkra arbetsvillkor, löner, dialog och förhandling och vad är nästa steg? Kan ökad kunskap och mätbarhet skapa tydliga resultat?

Den globala leverantörskedjan skapar arbetstillfällen för flera miljoner människor och bidrar till den ekonomiska utvecklingen i många länder. En utveckling som inte bara är positiv, vare sig för människa eller miljö. Hur kan svenska företag, organisationer och fackförbund skapa förutsättningar för hållbara förhållanden på fabriker i tillväxtländer och hur utnyttjar man digitala verktyg för att skapa mätbar förändring inom socialt ansvarstagande?

DAG & TID
Var: CSES tält på Hamnplan, H205 i Visby
När: 2 juli, klockan 15.00-15.45

PANEL
Jonas Borglin, Verkställande direktör, NIR
Anders Ferbe, Förbundsordförande, IF Metall
Christina Jönsson, Research Scientist, Mistra Future Fashion
Elin Larsson, Sustainability Manager, Filippa K
Sofie Nordström, Grundare, QuizRR
Viveka Risberg, Kanslichef, Swedwatch
Sara Winroth, Sustainability Manager, Lindex

MODERATOR
David Isaksson, VD/grundare Global Reporting

Sofie Nordström, QuizRR, tel. 070-539 02 72, sofie.nordstrom@quizrr.se

www.quizrr.se

#quizrr

• Working life

• seminarium
  • almedalen

With business as the driving force, the founders of QuizRR use their experiences from global trade, production, social responsibility and employee training to create a flexible training tool for the global supply chain and a transparent web platform for all stakeholders. With QuizRR the supplier can perform training at any time and level, measure and share the results with global buyers and make sure that all their employees know their rights and responsibilities. QuizRR was founded in 2013 and the concept has been developed together with Ocean Observations with the support from Clas Ohlson, Axfoundation, Filippa K, Lindex, Axfood, MQ, Intersport, Almi Invest and CSES. In 2015 QuizRR is launching its digital educational platform in China and Bangladesh.

Henrik Enocksson

Press contact Marketing & Communication Manager +46735023237