Ökad nytta för alla parter när traditionellt pappersarbete blir digitalt!

Vi på Rabalder Media har och har haft en långsiktig vision om att förvandla idag icke digitala lösningar till ettor och nollor. Detta tillsammans med en förkärlek för webb i allmänhet och moderna javascript-baserade applikationer i synnerhet har lett oss till en hel del intressanta projekt från marknadsledande aktörer.

Senast i raden av dessa projekt är framtaget tillsammans med Holy Diver. En webb-applikation för byggföretaget JM, i syfte att förenkla JMs interna utbildning kring arbetsmiljö. För att beträda en arbetsplats krävs en utbildning i JMs säkerhetsföreskrifter. Vi har skapat en digital miljö för detta. Användaren kan via applikationen genomgå utbildningen.

Digitalisering är dock inget självändamål. Fokus måste ligga på ökad nytta både för användaren samt för administratörer. I detta fall ledde skapandet av applikationen till den önskade nyttan för båda grupper. För användaren förenklades processen. Dels genom en förbättrad användarupplevelse i applikationen jämfört med tidigare pappersbaserade utbildningar. Dels genom att i applikationsformatet möjliggör undervisning via filmer (producerade av Holy Diver) för vissa segment.

"Samarbetet med Rabalder har varit bra och deras förståelse för denna typ av digitalisering har hjälpt oss mycket på vägen, säger Carina Åberg på Holy Diver”.

Den stora vinnaren i denna process får dock anses vara platschefen som kan släppa fokus på administration kring utbildningen. Exempel på nämnda administration kan vara att se till att utbildningarna görs, att påminna om missade utbildningar samt distribution av kvitton på färdigställd utbildning. Allt detta sköts nu helt genom applikationen.

”Ett projekt helt i vår smak med andra ord säger John Carlson, projektledare på Rabalder Media”

Stockholm den 9:e mars 2016

För frågor eller mer information, vänligen kontakta följande personer;

John Carlson, tel 070-1447774, john@rabaldermedia.se

Career Group Sverige AB / Rabalder Media, Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma

För mer info om oss eller våra andra projekt, se vår hemsida www.rabaldermedia.se

Kontaktperson;