Radar satsar på det kreativa teamet!

Radar satsar på det kreativa teamet!

Sedan 2019 har Radar arbetat strategiskt med att utveckla en ledarskapsidé som stöttar delaktighet och samarbete för att utveckla inspiration och motivation åt alla i ett team. Detta handlar även om att stötta den tvärfacklighet som varit bolagets särdrag sedan starten. Som ett tredje steg i denna process satsar företaget nu på en utbildning i kreativa team för alla anställda.

- För några år sedan förstod vi att vi behövde vara lite bättre förberedda för framtidens utmaningar och startade då ett ledarskapsprogram med hjälp av organisationskonsult Charlotte Henschel. Efter att hela ledningsgruppen och uppdragsansvariga fått möjlighet att utveckla sina ledarskap tar vi nu nästa steg i form av fokus på hela teamet och hur vi tillsammans i uppdragsgrupperna tar ledarskap och ansvar, säger Elin Wiman, kontorschef på Radar.

Detta steg i ledarskapsutvecklingen handlar om att medarbetarna skall vara öppna och kreativa i arbetet med att skapa framtidens betydelsefulla miljöer för att våga vara lite mer utmanande i relation till kunder och samarbetspartners.

- Vi vill att alla ska vara delaktiga och utvecklas att våga släppa fram sin kreativitet! Skall vi nå de globala målen och för den delen mål som vi satt som företag på lite längre sikt är det viktigt att lusten att utmana och tänka nytt skall kunna få utrymme. Vi vill utveckla sättet vi gör saker på och hur vi tänker tillsammans, för att vara kreativa och briljanta tillsammans. Väl fungerande team värnar också ett bra arbetsklimat och ett medarbetarskap som är viktigt för att vi ska kunna ha balans i arbetslivet, utvecklar Elin Wiman.