Michael Ruff engagerar sig för hemlösa i Sverige - Turnerar för Göteborgs Räddningsmission och LP-stiftelsen

I februari kommer sångaren, musikern och låtskrivaren Michael Ruff till Sverige. Under sin veckolånga turné besöker han tillsammans med Peter Pop band nio olika kyrkor. Varje spelning görs till förmån för Göteborgs Räddningsmission och LP-stiftelsen och deras arbete bland hemlösa.
I samband med turnén släpper Michael Ruff sin nya CD ”You are My song”.

Det är fri entré till alla konserterna under turnén och kollekterna går oavkortat till Göteborgs Räddningsmission och LP-stiftelsen och deras arbete bland hemlösa.

-  I USA är jag engagerad en hel del i Frälsningsarméns arbete, säger Michael Ruff. Det är de som har flest hemlöshetsboenden och utspisningar i USA. Jag är även engagerad lokalt i fältarbete med de förhållandevis ”få” hemlösa på vår ö i Hawaii.

- Om man är utan tak så är väl inte Hawaii den sämsta platsen att vara på, men där finns ändå många familjer som är hemlösa och lever ur hand i mun, fortsätter Michael.Kom ihåg, vi är ALLA bara några omständigheter ifrån att det kunde varit du och jag som var i en sådan situation.

- I somras gjorde vi en fantastisk konsert i Göteborg tillsammans med min trosfrände Peter Pop, fortsätter Michael Ruff. Det var också en stor insamling till hemlösa och vi fick vara med och lyfta fram både hemlöshetsfrågan och Räddningsmissionen. Konserten gav mersmak och det var Peter som föreslog en längre turné nu i februari tillsammans med Räddningsmissionen och LP-stiftelsen.

Michael Ruff från Hawaii är en av de mest respekterade pianisterna och bandledarna i musikvärlden. Har bland annat varit kapellmästare för Lionel Richie. Han har skrivit låtar för och med artister som Bonnie Raitt, Natalie Cole, India Arie, David Sanborn, Kenny Loggins, BeBe Winans och många andra.

Nu får man chansen att höra en unik artist, låtskrivare och sångare med en otrolig utstrålning, som har berört tusentals människor världen över med sin gåva. Konserterna under Sverige- turnén görs i samarbete med den lokala församlingen och på varje ort medverkar kyrkornas egna storkörer.

TURNÉ I FEBRUARI:

12 KÖPENHAMN KIRKEN I KULTURCENTERET, 20:00
13 MALMÖ EUROPAPORTEN, 18:00
15 LINKÖPING PINGSTKYRKA, 19:00
16 VÄSTERÅS PINGSTKYRKA, 19:00
17 ÖREBRO PINGSTKYRKA, 19:30
18 STOCKHOLM IMMANUELSKYRKAN, 19:00
19 JÖNKÖPING PINGSTKYRKA, 19:00
20 GÖTEBORG SMYRNAKYRKAN 18:00
21 ÖCKERÖ NIMBUSKYRKAN, 19:30

Bandet: Michael Ruff - piano, sång, Peter Pop - trummor, Pernilla Sandahl - kör, körledare, Magnus Sjöqvist - gitarr, Johan Thelin - bas, Thomas Hellsten (ej alla datum) - keyboard , Per Boqvist – percussioLokal storkör

För mer information och möjlighet till intervju med Michael Ruff:

Henrik Orrbeck
h.orrbeck@raddningsmissionen.se

Malin Ekelund
m.ekelund@raddningsmissionen.se

www.raddningsmissionen.se

www.lp-verksamheten.se

www.michaelruff.com

Föreningen Göteborgs Räddningsmission är en ideell organisation som arbetar med socialt arbete på kristen grund.

Göteborgs Räddningsmission arbetar inom följande verksamhetsområden:

• Integrationsarbete riktat till kvinnor