Nyhet -

Lenovo och Nexenta i Strategiskt Partnerskap inom "Software-Defined Storage" Lösningar

Nu kommer det positiva nyheter till er som föredrar Lenovo för ert Datacenter. Nexenta och Lenovo har ingått ett strategiskt partnerskap för att erbjuda kraftfulla mjukvaru-definerade lagringslösningar baserat på Lenovos enterprise servers tillsammans med Nexentas Software-defined Storage produkter.

Vi på Layer 8 IT-Services kan nu erbjuda avancerade lagringslösningar för alla typer av implementationer i ert datacenter. Det kan vara allt från primär lagring för VMware, Hyper-V, KVM eller OpenStack till tillämpningar såsom VDI, Big Data, Backup & Recovery, Arkivering m.m.

Om du vill veta mer hur just ert företag kan drastiskt sänka era kostnader för lagring utan att för den sakens skull minska på prestandakrav, funktionalitet eller kapacitet, kontakta oss på Layer 8 IT-Services så berättar vi gärna mer.

Så här säger Nexenta och Lenovo om det strategiska samarbetet:

“We are super excited about our partnership with Lenovo as they enter the fast-growing and market-disruptive Software-Defined Storage market with a strong server market share and global presence,” said Tarkan Maner, CEO and Chairman at Nexenta. “We believe Lenovo and Nexenta’s partnership around joint go-to-market and service and support will transform the enterprise storage market with an innovative, collaborative, and enterprise-ready Software-Defined Storage vision and execution. They share our passion for providing their customers with a wide range of app and infrastructure-agnostic low-cost, Software-Defined solutions, service, and support delivering total freedom to customers.”

“Lenovo recognizes Software-Defined Storage as the strategic storage solution to deliver revolutionary economics for enterprise and cloud storage needs,” said David Lincoln, General Manager of the Storage Business Unit at Lenovo. “With Nexenta we will deliver innovative, trusted, and scalable enterprise storage solutions, leveraging Nexenta’s deep storage software R&D skills and Lenovo’s proven enterprise servers. The solutions will give customers the freedom to scale their data to meet business needs today and tomorrow.”

• Telekom

Johan Tungström