Älskade stad får Transportföretagens hållbarhetspris

Initiativet Älskade stad, ett samarbete mellan Bring, Ragn-Sells, Stockholms stad och Vasakronan, har blivit tilldelade Transportföretagens hållbarhetspris 2017.

Älskade stad invigdes 14 mars i år med syftet att verka för mindre trafik i Stockholm city – och således också för mindre utsläpp och buller. Initiativet är ett kommersiellt hållbart och branschöverskridande samarbete mellan Ragn-Sells, Bring, Vasakronan och Stockholms stad där man tillsammans vill öka takten och få fler hållbara miljöinitiativ som gynnar en levande stadsmiljö. Först ut är den elbil som samordnar gods- och avfallslogistik i centrala Stockholm och genom den minskar man transporter av både ingående gods och utgående avfall. Samarbetet är skalbart och kan utökas både i Stockholm och i fler städer samt med fler företag.

Under Transportföretagens gala på torsdagskvällen den 19 oktober tilldelades Älskade stad det hedersfyllda hållbarhetspriset.

Läs hela pressmeddelandet på: www.alskadestad.se/nyhet/vinnare-hallbarhetspriset-2017/

• Miljöteknik, återvinning