Vi målar upp framtidens återvinningsrum live - på Kistamässan

Ragn-Sells tar konsten in i soprummet för att väcka debatt – och skratt. I en värld där var och varannan person lider av klimatångest tror Sveriges bredaste återvinningsföretag att vägen till ökat engagemang går via hopp, lustfylldhet och ett nytt sett att se på det vi tidigare kallat sopor.

Vi inom återvinningsbranschen har en väldigt viktig uppgift – att sprida positiva och inspirerande budskap i en tid då mycket fokus riktas mot allt det som påverkar vår värld negativt ut ett miljöperspektiv.

Alla har nog en bild av de växande sopbergen och ett slit-och-släng samhälle som nu börjar knaka i fogarna. Med all rätt. Tiden för det linjära konsumtionsmönstret, producera – konsumera – kassera, börjar lida mot sitt slut. Tack och lov för det.

Men för att vi alla skall bli planetskötare, för att citera Johan Rockström som är professor i Miljövetenskap, måste vi tänka på våra gamla soprum på ett nytt sätt. Ragn-Sells ser en början där andra ser ett slut. Att utmana den traditionella bilden av ett soprum – eller mycket hellre ett kretsloppsrum – är något av det viktigaste och mest meningsfulla vi kan göra. För vi är övertygade om att det är alla de små bidragen som slutligen kommer att skapa en grönare och mer hållbar plats för oss och våra barn.

BESÖK VÅR MONTER #H14

Kom in i vår monter för att träffa vår egen kretslopps-konstnär Peter Jeppson som tillsammans med Ragn-Sells skapar spännande och oväntade möten i gränslandet mellan konst och avfall. I montern träffar du även våra dedikerade medarbetare som vet allt om hur man tar steget mot en mer hållbar verksamhet där vi gör det enkelt att göra rätt. Vi har en kretsloppslösning för alla.

Vi ses på Kistamässan!

Besök ett kretsloppsrum redan idag med konst uppåt väggarna www.återvinningsbart.se