Mattias Ahlberg utses till Verkställande Direktör i RAIRE Invest AB (publ)

RAIRE Invest styrelse har på dagens styrelsemöte utsett Mattias Ahlberg till VD för bolaget, tillträde sker med omedelbar verkan. Beslutet var helt odramatiskt och har legat med i planerna under hela året. Utöver beslutet om val av VD, fastställdes även en uppdaterad VD-instruktion samt en uppdaterad arbetsordning för styrelsen.

Mattias är redan idag operativt ansvarig för verksamheten samt ansvarig för Investor Relations, ett ansvarsområde som kommer att ligga kvar hos Mattias.

Mattias Ahlberg kommenterar beslutet; "Jag tackar naturligtvis styrelsen för förtroendet att ta över stafettpinnen från Peter Lilliehöök och driva verksamheten framåt i enlighet med styrelsens strategi. Rent operativt ser jag inga större skillnader från nuvarande befattning utan jag kommer att fortsätta att hålla våra aktieägare välinformerade om vad som händer och bygga ett av Sveriges mest intressanta bolag för såväl aktieägare som kunder och partners."

Peter Lilliehöök, som lämnar över posten kommenterar; "Det är ett helt naturligt och planerat skifte av befattningen. Mattias arbetar heltid i företaget vilket inte jag har gjort, jag är övertygad om att skiftet kommer att medföra kortare och rakare beslutsvägar i en föränderlig bransch, vilket är snarast livsnödvändigt för bolaget."